Doe samen met jouw puber mee aan de SlaapChallenge

Pubers slapen vaak slecht en te kort. Oorzaken: stress, laat slapen door huiswerk, schermgebruik en gebrek aan regels. Ook zorgen de veranderingen in puberhersenen voor een verschuiving van het slaapritme. En dat terwijl slaap heel erg belangrijk is voor je hersenen. Wij dagen je daarom uit samen met jouw puber te werken aan een betere nachtrust. Doen jullie mee met de SlaapChallenge?

Maak wandelen nog leuker met de Ommetje-app

Wandelen houdt je hersenen gezond. De app Ommetje motiveert je om dagelijks een ommetje te lopen. Start met vrienden, familie of collega’s een eigen wandelcompetitie of ga de uitdaging aan tegen de rest van Nederland. Zo motiveer je elkaar om dagelijks een Ommetje te maken. De app is ontwikkeld met hoogleraar neuropsychologie Erik Scherder. Hij deelt regelmatig een hersenfeitje. Loop je mee?

Vragen over corona en de hersenen in deze bijzondere tijd

Het is een bijzondere tijd waarin ook jij misschien met allerlei vragen zit. We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over corona in combinatie met jouw hersenaandoening of met de hersenaandoening van jouw naaste. Of dat je vragen hebt over hoe je je hersenen zo gezond mogelijk kunt houden, ondanks de maatregelen. Ook wil je wellicht weten wat de invloed van corona op de hersenen is, als je dit virus gehad hebt.

We hebben informatie en tips voor je op een rij gezet.

Beluister onze podcastserie Tussen je oren over onzichtbare gevolgen

Tussen je oren is een acht-delige podcastserie van de Hersenstichting over de onzichtbare gevolgen na een hersenaandoening. Annemiek Lely gaat als trotse ambassadeur van de Hersenstichting in de afleveringen in gesprek met gasten die meer kunnen vertellen over deze gevolgen.

Beluister de podcast op ons kanaal Hoofdzaken, via je favoriete podcast-app; SpotifyApple Podcasts of Google podcasts.

Wil je de podcast prikkelarm beluisteren? Ga dan naar deze playlist.