Activiteiten

Activiteiten

De Hersenstichting organiseert diverse activiteiten over hersenen en hersenaandoeningen. Deze activiteiten zijn erop gericht inzicht te geven in de werking van de hersenen en wat er met de hersenen gebeurt als er iets misgaat. Op deze wijze wil de Hersenstichting begrip kweken voor mensen met een hersenaandoening en bijdragen aan hun kwaliteit van leven.

Het Fitte Brein

Eén van de succesvolle activiteiten is Het Fitte Brein. De theatereditie zaterdag 13 oktober is inmiddels uitverkocht. Om nog meer mensen te kunnen informeren en inspireren met Het Fitte Brein organiseren we in oktober een eerste webinar. Dit om specifiek in te gaan op verschillende soorten thema’s die inspelen op het fitte brein. Denk daarbij aan stress, slapen en prikkels. Het Fitte Brein is een samenwerking tussen Hersenstichting, Alzheimer Nederland en de Edwin van der Sar Foundation.

HersenletselCongres

AXON leertrajecten en de Hersenstichting organiseren maandag 5 november 2018 het HersenletselCongres in congrescentrum ReeHorst te Ede. Een jaarlijks terugkerend congres ten behoeve van de zorg- en dienstverlening en ondersteuning van mensen met niet-aangeboren hersenletsel.

Elk jaar worden de nieuwste wetenschappelijke inzichten gepresenteerd. In het programma komen verder best practices en (onder-steunings)methodieken aan de orde. Het congres richt zich op alle dienstverleners betrokken bij mensen met niet-aangeboren hersenletsel, zoals verpleegkundigen, verzorgenden, begeleiders, wijk-teammedewerkers, leidinggevenden, leerkrachten, arbeidsbegeleiders, maatschappelijk werkers en consulenten, gedragskundigen, etc.

Aanmelden nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

Aanmelden Stel uw vraag online