Activiteiten

Activiteiten

De Hersenstichting organiseert een scala aan activiteiten over hersenen en hersenaandoeningen. Deze activiteiten zijn erop gericht inzicht te geven in de werking van de hersenen en wat er met de hersenen gebeurt als er iets misgaat. Op deze wijze wil de Hersenstichting begrip kweken voor patiënten met een hersenaandoening en bijdragen aan hun kwaliteit van leven.

Megabrein te huur

Heel 2016 | Heel Nederland

Voor uw activiteiten en evenementen kunt u bij de Hersenstichting het Megabrein huren. Deze kolos van 4 meter hoog is een echte eyecatcher! De Hersenstichting zorgt voor vervoer.

Hersenstichtingcollecte 2016

1 t/m 6 februari 2016 | Heel Nederland

Landelijke collecte van de Hersenstichting. Wilt u meehelpen met de (organisatie van de) collecte in uw woonplaats?

Publieksdag 2016

13 oktober 2016 | Beatrixtheater, Jaarbeurs Utrecht

Jaarlijkse Publieksdag waarbij wetenschappers lezingen geven over de hersenen. Het thema in 2016 is op dit moment nog niet bekend.

Uitreiking Hersenbokaal 2016

13 oktober 2016 | Beatrixtheater, Jaarbeurs Utrecht

De uitreiking van de Hersenbokaal vindt plaats tijdens de jaarlijkse Publieksdag in Utrecht.

HersenletselCongres 2016

7 november 2016 | Reehorst, Ede

Jaarlijks congres voor professionals die te maken hebben met mensen met hersenletsel.

Groepslezingen

Heel 2016 | Heel Nederland

Over verschillende onderwerpen kunt u bij de Hersenstichting een groepslezing aanvragen. Een voorlichter komt op locatie een lezing geven over het geheugen, hersenletsel of gezonde hersenen.