HersenletselCongres

HersenletselCongres

Op maandag 6 november 2017 organiseert de Hersenstichting samen met AXON leertrajecten hét jaarlijkse HersenletselCongres in Ede. Een grensverleggend en inspirerend congres voor professionals die werken met mensen met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Dit jaar vieren we het 10-jarig bestaan!

In het bos de bomen zien

Dit congres biedt u het overzicht van nieuwe ontwikkelingen in uw zorgveld en geeft inzicht in de methoden om mensen met hersenletsel te ondersteunen. De Hersenstichting zet zich met AXON leertrajecten in om de zorg voor deze grote groep patiënten te blijven verbeteren door kennisdeling.

Het thema van dit jubileumjaar is “In het bos de bomen zien”. De dagvoorzitter is Herman de Haan, directeur van de Hersenstichting.

Programma

In de afgelopen tien jaar is er veel ontwikkeld en wetenschappelijk onderzocht op het gebied van hersenletsel. Wat hebben al die ontwikkelingen van de laatste jaren nu opgeleverd voor de patiënt en revalidatie? Caroline van Heugten, hoogleraar Klinische Neuropsychologie, en Anne Visser-Meily hoogleraar Revalidatiegeneeskunde, geven het antwoord op deze vraag. Joke Hermsen, filosoof en schrijver, neemt u verder mee in de wereld van ‘Nieuwe bevlogenheid’ en waarom dat juist nu zo belangrijk is.

Theater en workshops

Firma Zorgbehang sluit de ochtend af met hun theatervoorstelling ‘Control Alt Delete’. Wanneer is iets gewoon een eigenaardigheidje, iets van jou alleen? En wanneer is het een stoorzender? Een indrukwekkende voorstelling over dwang, angst en het verliezen van controle.

Na de lunch kunt u in drie rondes deelnemen aan workshops met gerenommeerde sprekers. U heeft de keuze uit tientallen workshops.

Meer informatie en aanmelden

Voor meer informatie en aanmelden, bekijk de site: www.hersenletselcongres.nl