Het Fitte Brein

De Hersenstichting, Alzheimer Nederland en de Edwin van der Sar Foundation organiseerden samen zaterdag 16 februari Het Fitte Brein. Professor Dick Swaab, professor Erik Scherder en voormalig Olympisch kampioen Ard Schenk belichtten in de Stadsschouwburg in Groningen het belang van lichaamsbeweging voor fitte en gezonde hersenen.

Theatervoorstelling

Het is nog niet bekend wanneer de volgende theatereditie van Het Fitte Brein plaatsvindt. Houd onze website en Facebookpagina in de gaten voor meer informatie.

Webinars

Om nog meer mensen te kunnen informeren en inspireren met Het Fitte Brein organiseren we webinars. Dit zijn interactieve lezingen die plaatsvinden via het internet. De vorige webinars gingen over de thema's 'Stress', 'Slaap' en 'Het puberbrein'. U kunt deze webinars terugkijken op de website www.hetfittebrein.nl

Op 21 mei vindt het volgende webinar plaats, met als thema 'Mindfulness'. Onze hoofdspreker is dr. Martin van Boxtel, universitair hoofddocent bij de vakgroep Psychiatrie en Neuropsychologie van Maastricht University. Aandachtsgebieden in zijn onderzoek zijn gezondheid in relatie tot de cognitieve ontwikkeling en interventies die de cognitieve vaardigheid kunnen verbeteren. Daarnaast is hij mindfulnesstrainer.

Ook schuift Marloes van der Heijden aan, zij is yoga- en mindfulnessdocent bij Yogacentrum Tilburg. Zij zal vanuit de praktijk een aantal tips en oefeningen meegeven.

Het webinar start om 20:00 uur en duurt ongeveer een uur. Aanmelden voor het webinar is gratis, maar wel verplicht. U kunt zich aanmelden via de website van Het Fitte Brein: http://www.hetfittebrein.nl/mindfulness

Foto's: Het Fitte Brein

Aanmelden nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

Aanmelden Stel uw vraag online