Wat fijn dat je ons leger aan helden wilt komen versterken! Met het geld dat jij en onze andere collectanten ophalen, financieren wij belangrijk onderzoek en baanbrekende innovaties. Zodat er meer behandelingen komen die hersenaandoeningen genezen, stoppen of vertragen. En mensen met een hersenaandoening een betere kwaliteit van leven krijgen of hersenaandoeningen zelfs voorkomen kunnen worden.

Aanmelden is heel makkelijk en in 2 minuten geregeld. Je loopt een collecte altijd in je eigen buurt en ontvangt je eigen collectebus. Je route bespreek je eerst samen met de lokale organisator. Alle praktische informatie over de collecte en het veilig collecteren ontvang je vooraf per mail voordat je start. Meld je hieronder aan!

Liever telefonisch contact over het aanmelden als collectant?
Bel dan naar 070 – 360 48 16.

Tips over het (veilig) collecteren

Ben je nieuw of minder bekend met het collecteren voor de Hersenstichting? Lees dan onze tips voor het veilig en succesvol collecteren tijdens onze collecteweek.

Waarom collecteren?

Bijna al onze 19.000 collectanten hebben een persoonlijke motivatie om de deuren langs te gaan voor gezonde hersenen. Vaak komt die betrokkenheid omdat zijzelf een hersenaandoening hebben (gehad). Of omdat een partner, kind of ouder een hersenaandoening heeft. Wat is jouw verhaal? Voor wie of wat collecteer jij?
Hieronder vertellen Wouter en Saskia waarom zij collecteren voor de Hersenstichting.

Collectant Wouter

Wouter kreeg in 2012 een zwaar motorongeluk tijdens een rit naar Zuid-Frankrijk. ”Door de klap liep ik een hersenkneuzing op, waarvan ik lange tijd klachten heb gehad. Ik ben er tijdens mijn herstelproces achter gekomen hoe belangrijk je hersenen zijn en hoe voorzichtig je ermee om moet gaan. Ik collecteer omdat ik wil dat er meer onderzoek en beter zorg komt voor mensen met niet aangeboren hersenletsel”

Saskia kreeg in 2016 de diagnose parkinson. “Mijn leven stond op z’n kop. Ik was volledig mijn oude ‘ik’ kwijt en pas na 4 jaar heb ik mijn nieuwe ‘ik’ gevonden. Wanneer je mij niet kent, zie je niets. De symptomen zijn ‘onzichtbaar’: Ik ben prikkelgevoelig, snel vermoeid en heel druk in m’n hoofd en slaap slecht. Ik collecteer daarom voor meer onderzoek en betere behandeling, om te helpen aan een toekomst waarin de ziekte te stoppen en te voorkomen is.”

Loop net als Wouter en Saskia mee in de jaarlijkse collecteweek van de Hersenstichting en meld je aan!

Liever online collecteren?

Naast het fysiek collecteren, kun je ook online collecteren voor de Hersenstichting. Je kunt of het een doen of het ander. Maar natuurlijk kun je het ook allebei doen! Daar doen wij niet moeilijk over…