De macht en kracht van je denken

Maandag 31 oktober 2016. Geplaatst onder: BeroerteHersenletsel door Lieky van der Velden

Ik vraag even de aandacht aan die personen die het op dit ogenblijk NIET zo goed gaat. Die even het vertrouwen in zich zelf kwijt zijn. Die zich ellendig voelen, angstig, verdrietig, boos en onbegrepen voelen. Waarbij het even te veel is zijn last te dragen. Vergeet de macht en de kracht van je denken niet.

Positieve gedachten hebben dezelfde krachten als negatieve gedachten. Ik ben zelf een lotgenoot. Ik heb zelf moeten uitzoeken hoe ik hiermee het beste kan omgaan. Dit is mijn eigen ervaring. Ik heb het zo geleerd en toegepast.

Door de angst zitten we meer met onze gedachten in ons hoofd dan normaal. We denken en piekeren te veel en we voelen bij ons hoofd hoe het vandaag met ons gaat. Zo gauw je iets voelt in je lichaam schieten je gedachten in je hoofd alle kanten op. Doelloos zoeken naar gevaar. We komen negatieve gedachten tegen, angsten, twijfels, zorgen en helaas blijven we daarin te lang rondhangen. Je gedachten nemen een loopje met je. Stuurloos dwalen je gedachten door je hoofd. En dat sloopt je. Je verliest jezelf. Dat is negatieve energie.

Overal waar wij aandacht aan besteden, geven wij energie. Je gedachten beïnvloeden je fantasie, je gemoedstoestand, je gevoelens van vreugde, geluk of verdriet en angsten, jaloezie, zelfs haat. Wij voeden deze energie zelf door ons denken, omdat we aandacht dus energie hieraan geven. In sommige gevallen, overvalt ons onverwachts zo'n energie. Dan krijg je een rotervaring.

Als je denkt ‘het is zo moeilijk', dan is het ook moeilijk. Als je denkt ‘ik kan het niet; , dan kun je het niet. Probeer zoveel als mogelijk je gedachten zelf te bepalen. Duw de negatieve gedachten aan de kant en richt je op mooie gedachten. Telkens weer als je merkt dat je aandacht naar negatieve gedachten afglijden. Zet je gedachten dan om. Jij bent je baas over je denken.

Probeer het uit.

Lieve groet,

Lieky Van der Velden

De gesloten groep voor lotgenoten met een hersenletsel NAH.

Meer informatie, advies en tips over Lotgenoten Hersenletsel Trefpunt "Hoe nu verder" leest u op deze Facebook pagina.

Lees hier de vorige blog van Lieky.

Meer artikelen in BeroerteHersenletsel

|  27-10-2019 23:13 uur

zou het zelf geschreven kunnen hebben , ben 95 ., een doel in gedachte , door je gedachte kan je veel bereiken .,voor pijn en jeuk psoriasis en spier reuma een plaats vinden .. gelukkig is het wisselvallig of het het weer is weet ik niet . aan de vluchtelingen denken , dan heb ik toch goed , je gedachte kan je helpen ,het minder erg te vinden . je wend er aan . ik ben een Boogschutter .Lieky laten we blij zijn dat wij dat hebben . mijn man is 90 , met zijn tweeén en toch alleen . ook geheugen verlies ., we zijn er nog .. liefs en groetjes Jo .
Ben blij met deze Blog , gisteren pas gevonden .

Jo Gudde .  |  12-04-2017 10:40 uur

Alles samen gevat in de volgende zinnen. Zet je gedachten om, jij bent baas over je denken. En nu nog toepassen!!! Mij lukt dat heel aardig mede door dagelijks de heel kleine bewegingen van Ismakogie toe te passen

Margo Raaijmakers  |  31-10-2016 14:24 uur

Reageer op dit artikel