De tijd vliegt...

Maandag 13 mei 2019. Geplaatst onder: Microcefalie door Natasja Veldman

Jeetje, het is alweer de maand mei. De tijd vliegt voorbij. Nog even en dan is dit mooie meisje alweer 17 jaar, poeh!

Ze is eigenlijk nog zo klein maar ook alweer zo groot. We hebben weer zoveel leuke dingen gedaan, teveel om op te noemen. Gelukkig is elke week wel een tof moment.

Het nieuwe jaar zijn we o.a. begonnen met een bezoek aan Ajax. Mirre haar favoriete club, naast kijken bij haar broer Borre bij rugby natuurlijk. Dankzij mijn bootcamptrainer waren wij uitgenodigd via Ronald de Boer op 2 februari bij Ajax - VVV, super gaaf en op een topplek!

Mirre zat al snel helemaal te genieten, vooral omdat de mannen voor onze neus even aan het inspelen waren. Al snel zag ze Schöne lopen en Blind dus lekker roepen, ook tijdens de wedstrijd. Ze kent ook echt veel namen, zo knap. Een meneer die dit hoorde, keek vertederd naar haar, liep even weg en kwam later terug met een echte Ajax sjaal, te lief!!! Wat een gave avond. Het 1e doelpunt viel, een gejuich ging op natuurlijk. Mirre vond het machtig, maar het was wel wat druk. Dus na 3 doelpunten maar haar koptelefoon opgezet, dat was stuk beter. En laat maar voldaan verlieten wij met winst van 5-0 het stadion, wat een feest zeg! En weekje later kwam oppas Max met een gave Ajax bal, ook weer zo lief!

Ondertussen gaat Mirre om de week gezellig naar papa toe voor een weekend, daar is sinds kort ook poes Eddy, grote vriend van haar geworden, heel schattig.

Op school doen ze zoveel leuke dingen, lekker proeven, thee drinken enzovoorts.

Maar ook moeten wij ondertussen ons opmaken voor serieuze zaken. Want volgend jaar wordt Mirre 18 jaar en dat betekent dat zij weg zal gaan van de Lotusbloem waar zij (en wij ook) al zo lang vertrouwd is. Tja, ze is dan officieel volwassen en er moet een nieuwe plek worden gezocht voor haar, waar zij zich net zo veilig, prettig en blij meisje kan zijn als ze nu is. Dat is echt een heel pittig proces moet ik eerlijk bekennen. Want de Lotusbloem en in het bijzonder alle begeleiding is top! Maar ja zo gaat het leven dus we moeten de beste keuze gaan maken. Dit doen we gelukkig niet alleen, de begeleiding vanuit de Lotusbloem en Ons tweede thuis helpt ons hier goed bij.

Dus op mijn vrije dag een gesprek hierover telefonisch. Vragen zoals: Wat als er eerder plek is, op een plek in de buurt, die echt goed voor haar zal zijn, wat gaan we dan doen? Tja, dan moeten we dit wel doen, is mijn mening want wij willen natuurlijk de beste plek voor haar!
En de volgende vraag is, maar wat als er ook een kans is dat zij er kan wonen? Mirre staat wel ingeschreven namelijk, omdat er zoveel lange wachtlijsten staan. Oef, dit is echt heftig... de tranen springen dan ook in mijn ogen, want hier moet ik nog echt ff niet aan denken. Gelukkig hebben haar vader en ik dit goed besproken én omdat zij een super makkelijk meisje is (ja ze heeft natuurlijk alle zorg nodig 24/7) blijft zij voorlopig lekker thuiswonen. Dankzij goede hulp thuis en oppassen die haar helpen als het nodig is, lukt dat ook. Dus dat gaan we niet snel doen, dat is duidelijk en dat maak ik ook duidelijk, dat wordt natuurlijk begrepen. Wanneer dat dan wel gaat gebeuren? Nog werkelijk geen idee. Maar zoals een gezond kind wellicht vertrekt op 18-jarige leeftijd naar nieuw eigen leven, dat hoeft bij dit bijzondere meisje totaal niet! We zien het wel. Zo lang het met Mirre goed gaat en het lukt zo prima voor iedereen, blijven we dit zo lekker doen en blijft ze lekker thuis wonen en om het weekend naar haar papa.

Nou even weer wat vrolijker nieuws, want Mirre is met opa en oma naar Woezel en Pip geweest en met mij naar Het Zandkasteel, wat een dankbaar feestje ook weer. Tussen al het kleine grut zit ook mijn bijzonder meisje gewoon te stralen. Een uurtje is ook precies genoeg trouwens hoor, want ze vindt het wel spannend als je haar gezicht bekijkt.

Dan komt Pasen eraan, dus natuurlijk eieren zoeken en verzamelen, kleuren enzovoorts. Ging ze met school naar het concertgebouw, samen in de bus is dan al een feestje op zich, zwemmen, wandelen etcetera.

En als iedereen lekker even mag chillen, mag Mirre even op de iPad de wedstrijd Ajax - Juventus terugkijken, want ja die wordt natuurlijk te laat uitgezonden!

En dan is het alweer Koningsdag 2019, leuke Koningsspelen op school en natuurlijk dit jaar gezellig ook samen met mij dit jaar en lieve vrienden op pad in Amstelveen.

Zo, dat was het weer voor deze update spannende tijden dus best wel, nadenken over Mirre haar toekomst, noodzakelijk maar soms gewoon minder leuk eerlijk gezegd. Gelukkig doet ze het super goed! We gaan een mooie zomer tegemoet met weer veel leuke dingen en de zomervakantie!

Tot volgende keer,

Natasja

Lees hier de vorige blog van Natasja

Meer artikelen in Microcefalie