Gedachten zijn krachten

Maandag 21 november 2016. Geplaatst onder: BeroerteHersenletsel door Lieky van der Velden

Angst zijn negatieve gedachten en die hebben krachten. Door de angst zitten we meer met onze gedachten in ons hoofd dan normaal. We denken en piekeren teveel en we voelen bij ons hoofd hoe het vandaag met ons gaat. Zo gauw je iets voelt in je lichaam schieten je gedachten in je hoofd alle kanten op. Doelloos zoeken naar gevaar.

We komen negatieve gedachten tegen zoals, angsten, twijfels en zorgen. Helaas blijven we daarin te lang rondhangen. De gedachten nemen een loopje met je. Stuurloos dwalen ze door je hoofd. En dat sloopt je. Je verliest jezelf. Dat is negatieve energie.

Overal zit energie die met ons verbonden is. Overal waar wij aandacht aan besteden, geven wij energie. Dat gebeurt bij positieve energie en bij negatieve energie. Je gedachten beïnvloeden je fantasie, je gemoedstoestand, je gevoelens van vreugde, geluk of verdriet en angsten, jaloezie zelfs haat. Wij voeden deze energie zelf, door ons denken, omdat we aandacht en dus energie hieraan geven. In sommige gevallen kan zo’n energie ons dan overvallen. Dan krijg je een rot ervaring.

Hoe krijg ik mijn gedachten onder controle en uit mijn hoofd? Ga met je voeten op de grond staan. Voel je voeten duidelijk op de vloer, vanaf de hakken zolen en tenen. Ga heel bewust lopen. Zet je ene voet vooruit en voel je voet op de grond hak, zool, tenen. Volgende voet hetzelfde telkens weer. Ga uit je hoofd. Dwing jezelf om geconcentreerd te oefenen. Dat kan je overal en meerdere keren per dag doen. Bijvoorbeeld onder het strijken, afwassen, de hond uitlaten, bij dingen die je doet waar je niet echt geconcentreerd over hoeft na te denken. Het is een training. En alles heeft tijd nodig. Zwemmen en fietsen en schaatsen heb je ook moeten leren door oefenen.

Gedachten zijn krachten.Positieve gedachten zijn positieve krachten. En dat hebben we nodig. Zeg je tegen je zelf, laat maar dat lukt toch niet? Of probeer ik het uit? Ik kan je vertellen met behulp van deze en andere oefeningen heb ik mij uit een heel diep dal gehaald. Ik spreek uit eigen ervaring. Dus positieve gedachten zijn positieve krachten voor je. Zeg 10x tegen jezelf: ‘Iedere dag gaat het met mij in alle opzichten steeds beter en beter en beter.’ Probeer steeds jezelf te overtuigen dat je het gelooft.

Natuurlijk zal het in het begin niet zo overtuigend zijn, maar zet door en het wordt steeds beter en beter. Drink door de dag veel water zodat je nieren de gifstoffen van al die tabletten in je lichaam ook kan verwerken. Als je niets doet gebeurt er ook niets.

Ik wens je succes.

Lieve groet van Lieky Van der Velden

Bekijk hier de website van Lieky.

De gesloten groep voor lotgenoten met een hersenletsel NAH.

Meer Informatie, advies en tips over Lotgenoten hersenletsel Trefpunt “Hoe nu verder” leest u op deze Facebook pagina.

Lees hier de vorige blog van Lieky

Meer artikelen in BeroerteHersenletsel

|  27-10-2019 23:16 uur

Positieve gedachten heeft mij sinds 1992 altijd geholpen vanaf Okt.1991 om de twee á drie weekjes een tia....

Het begon met 10 sec. maar telkens duurde het langer totdat in Okt. 1997 een herseninfarct.....toen pas werd er geconcludeerd door middel van foto kom niet snel op bepaalde naam van apparaten....., maar goed ik kon niet opgeven, want in Maart 2003 een 2e herseninfarct verschrikkelijk veel vrijwilligers werk gedaan en sinds 2009 kreeg ik een indicatie voor de Wsw en medio 2012 een aanstelling bij een Wsw bedrijf en sinds Sept. 2013 ben ik gedetacheerd bij een automaterialen bedrijf in Roden voor 4 uurtjes p/d.

Ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik iets kan doen voor de maatschappij en dit komt alleen maar door dat overal positief over en aan denk!

Als ik soms tegen bepaalde onderwerpen aan loop denk ik aan het liedje van Ede Staal het is nog nooit zo donker geweest of het word altijd wel weer licht, maar dan in het Gronings.

Chris Nieland  |  29-06-2017 19:46 uur

Deze manier van positieve gedachten heeft mij over een oorlogstrauma heen geholpen!!!.

Riki  |  25-11-2016 11:19 uur

Reageer op dit artikel