Terugblik op een heerlijke vakantie

Donderdag 29 september 2016. Geplaatst onder: Microcefalie door Natasja Veldman

¡Hola,

Vakantie! Hoe leuk Mirre het ook vindt op school, toch ook even lekker om met papa, mama en haar grote broer Borre, op vakantie te gaan. Dit jaar gingen we naar een van de Canarische Eilanden; Fuerteventura.

Al vroeg waren we op pad, want we vertrokken al om 7:20 uur met het vliegtuig. Maar alles verliep rustig. We hadden er zin in! Normaal gesproken slapen we nog om 04:15 uur, maar nu waren we allemaal best wakker rond dit onmogelijke tijdstip. Voordat we weggingen at Mirre at nog even een bord pap. Het gewone ochtendritueel eigenlijk, alleen een beetje vroeger.

We zaten voorin het vliegtuig. Dit regelen we meestal, omdat het dan prettiger is voor Mirre en voor ons ook meer ruimte. De mannen met Mirre op 1 rij met z'n drietjes. Ik schuin achter hun, aan de buitenkant. Het is 4,5 uur vliegen. Tegenwoordig geen filmpjes meer op een scherm, dus Mirre is aangewezen op de iPad. Maar ze doet het prima en de vlucht gaat voorspoedig. Ze eet wat, ze drinkt limonade en doet een plas op toilet. Wow dat blijft toch bijzonder! Bij aankomst waren de koffers er ook al snel. Papa regelt de huurauto. Alle koffers erin, buggy van Mirre en off we go! Op weg naar onze bungalow, met echt alles erop en eraan en het belangrijkste: een eigen zwembad! Mirre met haar grote broer op 1 kamer. Dat hebben we van te voren ook met hem besproken en hij vond dat prima. Kanjer!

Geregeld zijn we naar het strand gegaan. Heerlijke bedjes met parasol en niet te ver lopen. En tja die gehandicaptenkaart was ook weer erg handig. Dat scheelt een hoop lopen in de warmte. Alhoewel Mirre geregeld gedragen werd door haar sterke broer, want dat zand kriebelt toch wel enorm onder haar voeten (hij zag het maar als soort training haha). Na 14 jaar oefenen gaat het elk jaar steeds beter. Ze liep eigenlijk verrassend goed op het zand. Àls ze liep. En er waren wc's waar Mirre keurig een plas deed. Trots op deze dame! Na een dagje strand is Mirre meestal rond 14:30 uur wel echt klaar en wil ze naar huis. Bij terugkomst zwemmen we natuurlijk nog even af in het eigen zwembad. Even gek doen met Borre, cool! Daarna lekker op de iPad met een banaan of cakeje. Ondertussen geniet ik dan even van de rust boven op het dakterras en lees ik een boekje in de zon, heerlijk!

We gaan af en toe lekker uit eten. Mirre eet dan heerlijke frietjes met mayo en ketchup. Daarnaast kunnen we op het dakterras ook lekker BBQ-en. Dus we maken goede combinaties met heerlijk eten thuis en uit :-)!

Na 2 weken heeft Mirre het wel gehad. Ze wil nu toch echt naar eigen huis en naar school. Dat is ook de reden, dat we meestal 2,5 week weggaan en niet de hele 3 weken. Dus op deze manier heeft iedereen het naar haar/zijn zin. We redden de laatste paar dagen nog, door aan te geven dat we inderdaad bijna naar huis gaan met het vliegtuig.

We hebben een late vlucht om 22:00 uur. Alles gaat voorspoedig. Helaas, zoals altijd, slaapt Mirre niet (alleen in een echt bed!). Maar ze is heel lief en huilt niet, zit stil met kussentje en deken om zich heen, de lichten zijn uit dus ze houdt zich goed. Maar eenmaal thuis, heerlijk snel in eigen bed en ze slaapt ze snel. Uitslapen doet ze niet echt, dus om 9 uur hap?? Vrijdagavond (ook al normaal) wil ze slapen, maar lukt het niet, dus rommelige avond, wat tranen en valt pas om 23:30 uur in slaap. Tja, ook weer gek thuis. Vanaf daarna is het weer normaal, ook fijn!

Wat heeft Mirre het goed gedaan zeg, 1 pak luiers mee en de helft daar gelaten, want ze had alleen in de nacht een luier, alles op toilet op een paar kleine ongelukjes na. Trots op dit meisje!

Het normale leven is weer begonnen, voor Mirre is dat heerlijk naar school en ook weer paardgereden, blijft leuk en ja voor ons weer aan het werk en de grote broer begint met een nieuwe opleiding. En dat is ook weer goed! Binnenkort mag Mirre haar grote broer weer aanmoedigen bij de rugby, ze kan niet wachten ;-)!

Lieve groet,
Natasja

Lees hier de vorige blog van Natasja

De Hersenstichting heeft Natasja geïnterviewd, vanwege de vele media-aandacht over het Zika-virus in combinatie met microcefalie. Lees hier het interview terug. Meer informatie/blogs van Natasja en haar dochter Mirre, kunt u op deze website vinden.

Meer artikelen in Microcefalie

Reageer op dit artikel