Het verhaal van Anouk

Anouk heeft twintig jaar geleden een hersenbloeding gehad door een vergroeiing in de bloedvaten. Ze is dagelijks de weg kwijt.

Anouk heeft sinds haar hersenbloeding moeite zich te oriënteren. Als ze naar de supermarkt gaat, weet ze, ondanks het feit dat ze daar haar dagelijkse boodschappen doet, niet waar de melk staat. Ook binnen het schoolgebouw van haar zoontje weet ze niet het juiste klaslokaal te vinden. In haar woonplaats kan ze niet zonder navigatiesysteem van A naar B, ook al heeft ze de betreffende route al meer dan 100 keer afgelegd. De wereld is voor Anouk een groot doolhof, waarin ze iedere dag weer opnieuw haar weg moet vinden.

Wilt u mensen zoals Anouk weer hoop geven?
Geef om uw hersenen en steun de Hersenstichting!

Op dinsdag 14 april 2015 was Bart Chabot samen met Anouk en Robin te gast in het programma Pauw. Naast aandacht voor de tv-show Geef om je Hersenen, werd er ook gesproken over de gevolgen van een ‪‎beroerte‬, ‪‎hersenletsel‬ door een ongeluk en een ‪‎hersentumor‬. Lees hier het verhaal van Robin

Naar aanleiding van onze collecteweek in februari 2016, werd Anouk geinterviewd door de Libelle. Lees hier het artikel Anouk kreeg een hersenbloeding: 'Het moeilijkst is dat ik niet op mezelf kan vertrouwen' in de Libelle.