22 juli: Prikkelarme Tilburgse kermis

Geplaatst op 18 juli 2018

Mensen met een hersenaandoening of hersenletsel kunnen snel overprikkeld raken. Speciaal voor deze groep wordt aanstaande zondag 22 juli tussen 12.00 uur en 14.00 uur alle attracties van de Tilburgse Kermis ‘prikkelarm’ gedraaid. Doordat het geluid uit is en de lichten worden gedimd is de kermis een stuk rustiger.

Met ruim 230 attracties is de Tilburgse kermis de grootste kermis van de Benelux. De Tilburgse binnenstad verandert van vrijdag 20 tot en met zondag 29 juli 2018 in één groot Kermis- en festivalterrein.

De Tilburgse kermis trekt jaarlijks zo’n 1,5 miljoen bezoekers en dat maakt het meteen het grootste evenement van de stad. Tijdens de kermis zijn er verschillende themadagen, waaronder de Blauwe Zondag met prikkelarme uren voor kermisbezoekers.

Blauwe Zondag 2018

Initiatiefnemer Gijs Franken: “Ik wil mensen met autisme, NAH en epilepsie en hun naasten samenbrengen zodat iedere doelgroep kan genieten van de Tilburgse Kermis. Ik ben er trots op dat de gemeente Tilburg en de kermisexploitanten hieraan meewerken en een bezoek aan de kermis mogelijk maken voor iedereen.”

De prikkelarme kermis wordt gehouden door Gijs Franken, de gemeente Tilburg, kermisexploitanten, de Tilburgse Kermis en de Nederlandse Vereniging voor Autisme.