29 jaar Hersenstichting: dank voor uw steun

29 jaar Hersenstichting: dank voor uw steun

Vandaag, woensdag 20 juni 2018, vieren we dat we ons samen met donateurs, vrijwilligers en samenwerkingspartners al 29 jaar inzetten voor mensen met een hersenaandoening. Via deze weg willen we iedereen bedanken die ons de afgelopen jaren heeft gesteund.

Eén op de vier Nederlanders heeft een hersenaandoening. Deze aandoeningen hebben een enorme impact op de patiënt zelf én de omgeving. De Hersenstichting draagt bij aan oplossingen voor hersenaandoeningen en aan een beter leven voor patiënten en hun naasten. Voor de meeste hersenaandoeningen bestaan namelijk nog geen behandelingen die de aandoening kunnen vertragen of stoppen.

Dat ons werk belangrijk wordt gevonden, blijkt uit de groeiende steun die we al 29 jaar krijgen van onze donateurs, vrijwilligers, partnerorganisaties en iedereen die ons een warm hart toedraagt.

Een hersenaandoening zet je leven op z'n kop

Het is voor mensen met een hersenaandoening moeilijk en vaak onmogelijk om volwaardig te participeren in de maatschappij. Het afgelopen jaar hebben we het leven van vier patiënten in beeld gebracht, om te laten zien hoe een hersenaandoening hun leven op z’n kop heeft gezet:

• Annemiek (27) & haar vriend Thom vertellen hoe hun leven al 12 jaar op z’n kop staat door de zware depressies.
  • Janet & haar dochter Alicia (11) vertellen hoe hun leven zeven jaar geleden op de kop werd gezet nadat Janet op haar 43e de diagnose Ziekte van Parkinson kreeg. De rollen zijn opeens omgedraaid en zorgt haar dochter voor haar.
  • Het leven van Isabella & haar moeder stond volledig op z’n kop toen zij op 13 jarige leeftijd werd aangereden door een scooter. Isabella is nu 18 en vertelt hoe ze opnieuw moest leren lopen, praten en eten en zelfs zindelijk worden.
  • Egbert & zijn vrouw Leonie wonen niet meer samen. Hun leven werd in twee jaar tijd volledig op z’n kop gezet door de Alzheimer waar Egbert aan lijdt.