32 uur hersenkraken: hoe houden we onze hersenen gezond

32 uur hersenkraken: hoe houden we onze hersenen gezond

Zet een groep studenten 32 uur bij elkaar en laat ze onder de ideale omstandigheden hun hoofd breken over het vraagstuk hoe we gezonder oud kunnen worden. Omdat veel mensen het moeilijk vinden een gezonde leefstijl vol te houden, organiseert de Hersenstichting op 9 en 10 maart de Lang leve je hersenen Challenge. Het doel? Slimme oplossingen om mensen van 50+ te helpen hun hersenen zo lang mogelijk gezond te houden door een gezonde leefstijl.

50+ expertise onmisbaar

Wie weet er beter waar je met het ouder worden tegen aanloopt dan 50-plussers zelf? Daarom nodigt de Hersenstichting alle welwillende 50-plussers van harte uit om hun inzichten te delen. Wilt u op vrijdag 9 maart uw ervaring delen en de studententeams voorzien van advies? Meld u zich dan aan via het inschrijfformulier.

Hersenstichting Challenge

Tijdens de Lang leve je hersenen Challenge gaan studententeams 32 uur lang aan de slag met verschillende vraagstukken op het gebied van gezondheid. Studenten worden begeleid door gezondheid- en gedragsdeskundigen, met als doel nieuwe oplossingen te verzinnen om mensen van 50+ te helpen gezonder te leven en zo hun hersenen zo gezond mogelijk te houden. Na de Challenge gaat de Hersenstichting aan de slag met de slimste oplossingen om deze beschikbaar te maken en waar mogelijk te realiseren.

Kom en geniet

De Lang leve je hersenen Challenge vindt op 9 en 10 maart plaats in CORPUS. Bent u 50 jaar of ouder en wilt u de studenten voorzien van advies? Dan kunt u ons op vrijdag 9 maart helpen in de ochtend van 09.30 tot 12.30 uur of in de middag van 14.00 – 17.00 uur.

Wij zorgen voor:

• Een inspirerende dag, waarin u enthousiaste studenten kunt coachen zodat ze tot mooie en bruikbare oplossingen komen
  • Een goed verzorgd lunchbuffet
  • Een goedgevulde goodiebag
  • Twee interessante lezingen op de vrijdagochtend:
    - Hoe houd ik mijn hersenen gezond? Door prof. Martin van Boxtel
    - Hoe zorg je voor gedragsverandering? Door prof. Arie Dijkstra

Aanmelden

U kunt zich aanmelden via het inschrijfformulier of door een e-mail te sturen naar info@hersenstichting.nl met uw naam, geboortedatum en welk dagdeel (ochtend of middag) uw voorkeur heeft.

Let op: er zijn 20 plaatsen beschikbaar per dagdeel, dus meld u snel aan!