AWI: nieuwe adviesraad van de Hersenstichting

AWI: nieuwe adviesraad van de Hersenstichting

De Wetenschappelijke Adviesraad (WAR) van de Hersenstichting is veranderd in de AWI, Adviesraad Wetenschap en Innovatie. De Hersenstichting beweegt zich in een steeds breder maatschappelijk veld. Zij financiert daarmee in toenemende mate projecten die te maken hebben met preventie en zorg, naast het wetenschappelijk onderzoek. De adviesraad is de afgelopen maanden uitgebreid, waardoor de Hersenstichting nu ook op het gebied van preventie en zorg voldoende experts in de vernieuwde adviesraad heeft.

De professionals die gevraagd zijn zitting te nemen in de raad hebben zonder uitzondering toegezegd en zijn erg enthousiast. De AWI, met 19 leden met diverse expertises, adviseert de Hersenstichting over de te honoreren projecten. Als meerdere projecten geschikt zijn om te ondersteunen, geeft de AWI prioritering aan. Zo kan het bestuur van de Hersenstichting beter kiezen welke projecten gefinancierd kunnen worden. De adviesraad is ook betrokken bij de opvolging van projecten.

De AWI vergadert een aantal keren per jaar, maar is ook tussendoor beschikbaar voor het geven van advies aan de medewerkers van de Hersenstichting: “Erg prettig om een club van deskundigen om ons heen te hebben, met wie we af en toe kunnen sparren en aan wie we inhoudelijk advies kunnen vragen.”