Bezoek de bijeenkomst over het belang van goede slaap

Bezoek de bijeenkomst over het belang van goede slaap

De een slaapt het liefst een gat in de dag en de ander stapt al voor de wekker vrolijk uit bed. Slaap is voor iedereen anders, maar voor elk mens belangrijk. Genoeg slaap houdt je hersenen namelijk gezond. En dat is belangrijk, want één op de vier mensen heeft een hersenaandoening. De Hersenstichting organiseert samen met Deltaplan Dementie op woensdag 19 september a.s. in het Huis voor de Gezondheid in Amersfoort een themabijeenkomst over slaap.

Slecht slapen wordt door veel mensen onderschat. De negatieve gevolgen voor de gezondheid kunnen namelijk ernstig zijn. Op korte termijn kan een verstoorde slaap leiden tot concentratie of geheugenproblemen. De langdurige combinatie van slecht en kort slapen heeft een negatieve invloed op ons afweersysteem en verhoogt bovendien het risico op chronische aandoeningen als depressie, diabetes type 2, dementie, hart- en vaatziekten en obesitas. Slapeloosheid kan deze aandoeningen ook verergeren. Genoeg redenen om uw nachtrust te koesteren voor gezonde hersenen en een gezond lichaam. Lees hier meer over slaap.

Themabijeenkomst

Tijdens deze bijeenkomst belichten we het belang van gezonde slaap en praten we verder over de functie van de biologische klok. Ook nemen we u mee in de relatie tussen slaap en het risico op dementie. Onze neurowetenschapper Laura Rigter vertelt u meer over de gevolgen van slechte slaap en de cijfers in Nederland. Natuurlijk is er ruimte voor het stellen van vragen en krijgt u informatie over de behandeling van slaapproblematiek in de praktijk.

Het gehele programma van de bijeenkomst vindt u hier.

Aanmelden

U kunt zich aanmelden voor deze informatieve middag tot uiterlijk donderdag 13 september. Uiterlijk op vrijdag 14 september ontvangt u een bevestiging met de laatste informatie.
Kijk voor meer informatie op deze website.