Collectevrijwilligers gezocht

Geplaatst op 27 augustus 2018

Dit jaar gingen in januari ruim 18.000 collectanten langs de deuren om geld in te zamelen voor al die mensen die te maken hebben met hersenziekten en hersenaandoeningen. En dat kan iedereen overkomen, want 1 op de 4 mensen krijgt te maken met een hersenaandoening. De Hersenstichting is momenteel druk op zoek naar nóg meer collectanten voor het komende jaar. Wilt u volgend jaar van 28 januari t/m 2 februari 2019 ook helpen als collectant of als collecte-organisator?

Rondom de organisatie van onze collecte zijn we altijd op zoek naar vrijwilligers die een steentje willen bijdragen. Daarom zet de Hersenstichting momenteel deur-aan-deur wervers in om collectevrijwilligers te werven. Maar wat houdt het precies in om collectant of collecte-organisator te zijn?

Collectant worden

De collectant ontvangt vlak voor de collecteweek het materiaal van de organisator waarmee u de straat op kan. Uiteraard mag de collectebus niet ontbreken! Tijdens de collecteweek kunt u dan zoveel collecteren als u wilt. U bepaalt zelf hoeveel avonden (of dagen) u gaat collecteren. Één avond, twee avonden, of meer: wij zijn blij met elk uur dat u zich inzet voor de Hersenstichting.

Het is maar 1 week per jaar mogelijk om voor de Hersenstichting te collecteren. In 2019 vindt de collecte plaats van 28 januari t/m 2 februari.

Collecte-organisator worden

Een organisator heeft contact met de regiovertegenwoordiger van de Hersenstichting en met de collectanten, maakt een stratenplan voor waar welke collectant mag/kan lopen, overhandigt de collectant de collectematerialen en zorgt voor de financiële afwikkeling. Deeltaken zijn ook mogelijk.

Het gaat om een korte klus. De werkzaamheden vinden vooral plaats in januari en in een deel van februari. Er kan worden samengewerkt met andere organisatoren binnen de plaats of gemeente.

Aanmelden als collectevrijwilliger

Wilt u de Hersenstichting helpen als collectevrijwilliger? Meld u dan nu aan via ons aanmeldformulier collectant of organisator.

Voor vragen over bovenstaande kunt u terecht bij de desbetreffende regiovertegenwoordiger. Op deze pagina vindt u een overzicht van de regiovertegenwoordigers met hun contactgegevens.