Dankzij deelnemers VriendenLoterij bijna € 1,2 miljoen voor hersenaandoeningen

Geplaatst op 12 februari 2019

De Hersenstichting heeft op 11 februari € 1.194.108 ontvangen tijdens het jaarlijkse Goed Geld Gala van de VriendenLoterij. Mede dankzij deze mooie bijdrage kunnen we hersenaandoeningen bestrijden, zorg voor patienten verbeteren en hersenen gezond houden. En dat is belangrijk, want één op de vier Nederlanders heeft een hersenaandoening.

Het bedrag bestaat uit een jaarlijkse bijdrage van de VriendenLoterij en de opbrengsten van verkochte loten in 2018 ten bate van de Hersenstichting. Wij bedanken alle deelnemers van de VriendenLoterij en in het bijzonder de mensen die meespelen voor de Hersenstichting.

Op de foto: Sigrid Baas, a.i. directeur Hersenstichting en Christel Sohier, Hoofd Fondsenwerving en Communicatie Hersenstichting en Irene Moors, ambassadeur van de VriendenLoterij (Foto: Roy Beusker Fotografie).

61,1 miljoen voor het goede doel

Dankzij de loterijdeelnemers, van ieder lot gaat de helft naar het goede doel, kan de VriendenLoterij in 2019 een totaalbedrag van 61,1 miljoen euro uitkeren aan 54 goede doelen die werkzaam zijn op het gebied van gezondheid en welzijn. Naast armoedebestrijding onder kinderen zijn er nog twee aandachtsgebieden waarvoor dit jaar extra schenkingen beschikbaar zijn: het bevorderen van taal- en leesvaardigheid van kinderen en toegang tot betaalbare medicijnen voor patiënten met een zeldzame ziekte.

Speel ook mee voor de Hersenstichting

Elke maand kans maken op honderdduizenden prijzen oplopend tot € 100.000? Koop nu een lot en word vriend van de Hersenstichting. Een lot kost € 13,75 per trekking. Een deel van de lotprijs gaat direct naar de Hersenstichting, elke maand opnieuw! Koop hier uw lot in de VriendenLoterij, de loterij voor vrienden.

Over de VriendenLoterij

De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven, zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij vrijwilligers in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. De loterij werft fondsen voor goede doelen die werken aan gezondheid en welzijn en geeft bekendheid aan hun werk. Onder andere de Hersenstichting ontvangt jaarlijks een mooie bijdrage.