Hersenstichting bedankt deelnemers VriendenLoterij

Hersenstichting bedankt deelnemers VriendenLoterij

Geplaatst op 16 februari 2017

Ruim € 1,1 miljoen ontvangen voor de hersenen

Tijdens het jaarlijkse Goed Geld Gala van de VriendenLoterij op 15 februari mocht de Hersenstichting een cheque € 1.174.053 in ontvangst nemen. Het bedrag bestaat uit de jaarlijkse bijdrage van de Vriendenloterij en de opbrengst van verkochte loten in 2016 ten bate van de Hersenstichting. We willen iedereen die meespeelt in de Vriendenloterij, en wie meespeelt voor de Hersenstichting in het bijzonder, hartelijk bedanken! Mede dankzij jullie hebben we dit mooie bedrag mogen ontvangen.

Op de foto: v.l.n.r. Herman de Haan, directeur Hersenstichting, Marieke van Schaik van de VriendenLoterij en Marcel Vergeer, Hoofd Fondsenwerving Hersenstichting (Foto: Roy Beusker Fotografie)

Recordbedrag voor gezondheid en welzijn

Tijdens het Goed Geld Gala werd onthuld dat er in 2017 een recordbedrag van ruim € 56,6 miljoen gaat naar maatschappelijke initiatieven (goede doelen, (sport)clubs en verenigingen) die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven. En dat allemaal dankzij de VriendenLoterij-deelnemers van wie iedere maand de helft van de inleg naar goede doelen gaat.

Minister Edith Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport was als spreker aanwezig tijdens het VriendenLoterij Goed Geld Gala: “Er zijn heel veel redenen om trots te zijn op Nederland. En één van die redenen is dat zo enorm veel Nederlanders zich met hart en ziel inzetten voor onze samenleving. Om van Nederland meer te maken dan een stukje grond aan de Noordzee. Ook de Vriendenloterij draagt hier een belangrijke steen aan bij. De voorbeelden van wat de goede doelen met hun bijdrage kunnen doen zijn geweldig. Hierdoor kunnen zij echt het verschil maken.”

Speel ook mee voor de Hersenstichting

Elke maand kans maken op tienduizenden prijzen? Koop nu een lot en word vriend van de Hersenstichting. Een lot kost € 13,50 inclusief Jackpotbonus à € 0,50 per trekking. Een deel van de lotprijs gaat direct naar de Hersenstichting, elke maand opnieuw! Koop hier uw lot in de VriendenLoterij, de loterij voor vrienden.