Informatiebijeenkomst 21 juni over erfrecht en nalaten

Informatiebijeenkomst 21 juni over erfrecht en nalaten

Op woensdag 21 juni 2017 organiseert de Hersenstichting een besloten lunchbijeenkomst over erfrecht en nalaten. Misschien heeft u al eens overwogen om een goed doel in uw testament op te nemen, misschien heeft u daarbij aan de Hersenstichting gedacht.

Hoe regel ik mijn nalatenschap?

U kunt tijdens deze bijeenkomst al uw vragen stellen als u overweegt om een testament op te laten maken. Denk bijvoorbeeld aan de volgende vragen: hoe bereid ik mij voor op een bezoek aan de notaris, wat is een legaat, hoe wijs ik goede doelen aan in mijn testament als erfgenaam, wat doet een executeur en waarom is een levenstestament aan te raden.

Gastlezing dr. Guido Band ‘Veroudering als uitdaging’

In de middag verzorgt Dr. Guido Band, universitair hoofddocent in de cognitieve psychologie aan de Universiteit Leiden, een lezing overVerouderen als uitdaging. Iedereen wil graag gezond ouder worden, maar ouderdom komt nu eenmaal met gebreken. Band onderzoekt het nut van een aantal uitdagingen, zoals meer bewegen, het leren van een nieuwe taal en mediteren en kijkt daarbij vooral naar de vragen: wat werkt het best, en voor wie? En hoe komt het dat het werkt? Hij deelt graag met u wat daarover tot nu toe bekend is.

Locatie en tijdstip

De bijeenkomst vindt plaats op woensdag 21 juni van 11.00 uur tot 14.30 uur in congres- en debatcentrum Arminius in Rotterdam.

Aanmelden

Heeft u interesse? U kunt zich uiterlijk 8 mei aanmelden door contact op te nemen met Henriëtte Hindriks via hhindriks@hersenstichting.nl of via 070-302 47 40. Wilt u in uw e-mail uw contactgegevens vermelden en aangeven met hoeveel personen u wenst te komen? Graag tot 21 juni.