Informatiebijeenkomst over erfrecht en nalaten

Informatiebijeenkomst over erfrecht en nalaten

Geplaatst op 13 april 2017

Op woensdag 17 mei 2017 organiseert de Hersenstichting een besloten lunchbijeenkomst over erfrecht en nalaten. Misschien heeft u al eens overwogen om een goed doel in uw testament op te nemen, misschien heeft u daarbij aan de Hersenstichting gedacht.

Hoe regel ik mijn nalatenschap?

U kunt tijdens deze bijeenkomst al uw vragen stellen als u overweegt om een testament op te laten maken. Denk bijvoorbeeld aan de volgende vragen: hoe bereid ik mij voor op een bezoek aan de notaris, wat is een legaat, hoe wijs ik goede doelen aan in mijn testament als erfgenaam, wat doet een executeur en waarom is een levenstestament aan te raden.

Gastlezing prof. dr. Iris Sommer ‘Haperende Hersenen’

Tijdens deze lunchbijeenkomst verzorgt Prof. dr. Iris Sommer, hoogleraar Psychiatrie aan het Universitair Medisch Centrum in Utrecht en auteur van het boek Haperende Hersenen een gastlezing. In haar boek vertelt ze de persoonlijke verhalen van patiënten met onder andere de ziekte van Huntington, bipolaire stoornis, de ziekte van Parkinson, schizofrenie, de ziekte van Alzheimer en hersenletsel. Tijdens de lezing deelt zij deze verhalen met u.

Ook kunt u een bezoek brengen aan de tentoonstelling De Maakbare Mens.

Locatie en tijdstip

De bijeenkomst vindt plaats op woensdag 17 mei van 11.00 tot 14.30 uur in Het Dolhuys, Museum van de Geest, in Haarlem.

Aanmelden

Heeft u interesse? U kunt zich uiterlijk 8 mei aanmelden door contact op te nemen met Henriëtte Hindriks via hhindriks@hersenstichting.nl  of via 070-302 47 40. Wilt u in uw e-mail uw contactgegevens vermelden en aangeven met hoeveel personen u wenst te komen?