Informatiebijeenkomst over nalaten

Informatiebijeenkomst over nalaten

Geplaatst op 28 februari 2017

Is het niet plezierig om te weten dat u ook na uw overlijden anderen kunt helpen? Denk aan de Hersenstichting als u een testament laat maken. Op woensdag 12 april 2017 informeren wij u graag over allerlei vragen die leven rondom het maken van een testament tijdens een besloten lunchbijeenkomst over nalaten.

Hoe regel ik mijn nalatenschap?

U kunt tijdens deze bijeenkomst al uw vragen stellen als u overweegt om een testament op te laten maken. Denk bijvoorbeeld aan de volgende vragen: hoe bereid ik mij voor op een bezoek aan de notaris, wat is een legaat, hoe wijs ik goede doelen aan in mijn testament als erfgenaam, wat doet een executeur en waarom is een levenstestament aan te raden.

Tijdens deze lunchbijeenkomst zal Henk de Graaf, directeur van Centrum Nalatenschappen en adviseur op het gebied van nalaten aan goede doelen, uitgebreid op diverse vragen ingaan.

Gastlezing Het Slapeloze Brein

Prof dr. Eus van Someren verzorgt een gastlezing getiteld Het Slapeloze Brein. Chronische slapeloosheid behoort tot de meest voorkomende gezondheidsproblemen en kan tot diverse klachten leiden. Prof. Van Someren doet onderzoek naar de hersenmechanismen van chronische slapeloosheid.

Zijn team heeft verschillende subtypen slapelozen kunnen vinden. Want ook al lijken de klachten gelijk, de ene slapeloze is de andere niet. De groep onderzoekt nu wat de meest effectieve behandeling is voor elk subtype slapeloosheid. Deze bevindingen deelt prof. Van Someren graag met u.

Het programma

10:30 uur: Inloop met koffie en thee

11:00 uur: Welkomstwoord door Herman de Haan, directeur Hersenstichting

11:15 uur: Presentatie Henk de Graaf: Erfrecht en nalaten

12:45 uur: Lunch

13:30 uur: Lezing Prof. Dr. Eus van Someren: Het Slapeloze Brein

14:30 uur: Afsluiting

Locatie en tijdstip

De bijeenkomst vindt plaats op 12 april van 11.00 tot 14.30 uur in het Meetup zalencentrum in het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs in Utrecht. Deze is  gelegen naast Utrecht CS op het Jaarbeursplein 6a, 3521 AL Utrecht.

Aanmelden

Heeft u interesse? U kunt zich aanmelden door contact op te nemen met Henriëtte Hindriks via hhindriks@hersenstichting.nl of via 070-302 47 40. Wilt u in uw e-mail uw contactgegevens vermelden en aangeven met hoeveel personen u wenst te komen?