Lopers Vierdaagse zamelen €17.000 in voor mensen met een hersenaandoening

Lopers Vierdaagse zamelen €17.000 in voor mensen met een hersenaandoening

De ruim 30 lopers die deze week de Nijmeegse Vierdaagse hebben gelopen voor de Hersenstichting, hebben samen maar liefst € 17.000 ingezameld. We zijn alle deelnemers ontzettend dankbaar voor hun enorme inzet. Met hun hulp én de steun van al onze donateurs, zetten we alles op alles om hersenen gezond te houden, hersenaandoeningen te genezen en patiëntenzorg te verbeteren.

Lopers voor de Hersenstichting

Iedere deelnemer had zijn eigen verhaal en zijn eigen redenen om voor de Hersenstichting te lopen. Ook Joost loopt de Nijmeegse Vierdaagse met een persoonlijk verhaal in zijn hoofd. Drie jaar geleden, notabene op de laatste dag van de Vierdaagse, kreeg Mitch (7), het zoontje van de nicht van Joost een herseninfarct. Joost: ”Ik ben ongeveer opgegroeid met mijn nichtje, we hebben een hele goede band. Als ik tijdens het wandelen had gehoord dat Mitch ’s middags naar het Sophia Kinderziekenhuis was gebracht, was ik meteen gestopt met lopen.”

Wat een hersenaandoening voor gevolgen heeft op een gezin met twee kinderen, zag Joost dus vanaf dat moment. “Een vrolijk goedlachs ventje dat opeens zo ziek is, dat is verschrikkelijk om te zien. Wat zou het mooi zijn als er met het geld dat wij ophalen een stap gezet kan worden om die vreselijke hersenziektes uit de wereld te helpen!”

Lees hier het interview met Joost over de Vierdaagse

Kom ook in actie!

Wil jij je ook inzetten voor de Hersenstichting? Kom ook in actie en begin je eigen sponsoractie! Bekijk ter inspiratie de sponsoracties en plaats je eigen actie op de site.