Mentale gezondheid bespreekbaar: Wij zijn Open

Geplaatst op 1 oktober 2019

De Hersenstichting sluit zich op World Mental Health Day (10 oktober) als partner aan bij het project #ikbenOpen. Door hier als organisatie aan mee te doen, maken we samen mentale gezondheid bespreekbaar. Graag nodigen we iedereen uit om ook mee te doen!

Bijna twee miljoen mensen lijden aan een psychische stoornis, zoals een persoonlijkheidsstoornis, angst- en paniekstoornis of depressie. Het is daarmee de meest voorkomende type hersenaandoening (1.907.700 geregistreerde patiënten).

Toch ervaren veel mensen het kunnen praten over de mentale gezondheid niet als vanzelfsprekend. De Hersenstichting vindt dat daar verandering in moet komen.

We willen mensen motiveren om zich uit te spreken als iemand hulp of begeleiding nodig heeft. Thuis én op je werk. Daarom gaat iedereen bij de Hersenstichting vanaf 10 oktober (World Mental Health Day) de landelijke social media challenge #ikbenOpen aan.

Jij kunt ook meedoen! Weten hoe? Het is heel makkelijk:

1. Teken een cirkel op je hand
  2. Maak een foto of video
  3. Plaats deze op je social mediakanalen
  4. Gebruik de hashtag #ikbenOpen
  5. Daag 3 anderen uit ook mee te doen

De campagne #ikbenOpen duurt van 10 oktober 2019 tot 18 oktober 2019. Meer informatie is te vinden op www.ikbenopen.nu.