Nieuwe brochure Vitale hersenen

Nieuwe brochure Vitale hersenen

Geplaatst op 6 april 2017

Wat gebeurt er in onze hersenen wanneer we ouder worden? En hoe kunt u ervoor zorgen dat u uw hersenen in optimale conditie houdt? Deze onderwerpen komen aan bod in de nieuwe brochure Vitale Hersenen, een leven lang.

Onze hersenen in verandering

Onze hersenen zijn ons hele leven lang in verandering. Het begint in de baarmoeder. Maar ook ná de geboorte zijn onze hersenen voortdurend in ontwikkeling. Wanneer we ouder worden, worden de hersenen minder flexibel. Het kan dan soms lastiger zijn om op een naam te komen, om een nieuwe vaardigheid aan te leren of om snel te schakelen.

Allemaal zaken waarvoor we een goed werkend stel hersenen nodig hebben. Dit kan vervelend en soms frustrerend zijn. Toch horen deze veranderingen bij het ouder worden en krijgt bijna iedereen ermee te maken

Wat leest u in de nieuwe brochure

De brochure Vitale Hersenen, een leven lang helpt u bij het begrijpen van wat er in de hersenen gebeurt als u ouder wordt. Behalve het onvermijdelijke ouder worden, zijn er ook aandoeningen zoals dementie die de cognitieve functies kunnen aantasten. Ook besteden we aandacht aan de ziekte van Parkinson, een depressie en niet-aangeboren hersenletsel veroorzaakt door een beroerte of klap tegen het hoofd.

Hoe houdt u uw hersenen gezond?

Gelukkig kunnen we zelf wel degelijk iets doen om onze hersenen in optimale conditie te houden. Zoals voldoende slaap, regelmatig bewegen en een gezonde voeding. U leest in de brochure nog veel meer concrete tips. Hoe eerder u daarmee begint, des te groter de kans dat ook uw hersenen tot op hoge leeftijd actief blijven. Ook vindt u een lijstje met boeken en websites voor nog meer specifieke informatie en ondersteuning.

Bestel de brochure

U kunt de brochure Vitale hersenen, een leven lang bestellen en downloaden in de webwinkel.