NS Publieksprijs: Stem op ‘Rinkeldekink’!

Geplaatst op 23 oktober 2019

In het televisieprogramma De Wereld Draait Door zijn de genomineerden bekendgemaakt voor de NS Publieksprijs. Een van de genomineerde titels is ‘Rinkeldekink’, geschreven door Martine Bijl. Uit eerbetoon aan Martine Bijl, schenkt uitgeverij Atlas Contact bij winnen van de NS Publieksprijs, de volledige prijswinst van € 7.500,- aan de Hersenstichting.

‘Rinkeldekink’ van Martine Bijl gaat over de hersenbloeding die zij kreeg in september 2015. Op dat moment was zij presentator van het televisieprogramma ‘Heel Holland bakt’. Na haar langdurige herstel in een revalidatieoord, waar zij vrijwel alles opnieuw moest leren, bracht ze nog enkele maanden door in een ziekenhuis, waar ze behandeld werd voor depressie.

De Hersenstichting zet alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. Met het prijzengeld van de NS Publieksprijs kunnen we verder investeren in baanbrekende oplossingen die hersenaandoeningen helpen voorkomen, afremmen of genezen. We laten onderzoek doen, we geven voorlichting en we zetten ons in voor betere patiëntenzorg.

Graag roept de Hersenstichting dan ook iedereen op om voor ‘Rinkeldekink’ te stemmen! Dit kan tot en met woensdag 20 november via www.nspublieksprijs.nl/boek/rinkeldekink. Alvast hartelijk bedankt voor uw stem, ook namens uitgeverij Atlas Contact en de naasten van Martine Bijl.

Martine Bijl was, naast haar succesvolle carrière in het theater en op tv, bekend door haar kinderboeken, liedjes, en vertalingen van musicals. Ze overleed op 30 mei 2019 op 71 jarige leeftijd in haar atelier te Maarssen aan de complicaties van de hersenbloeding die zij in 2015 kreeg.

Luisterboek

Niet voor iedereen is een boek lezen vanzelfsprekend. Daarom is onlangs is het luisterboek Rinkeldekink verschenen! Het is voorgelezen door Kim van Kooten. Het is (uitsluitend) digitaal te beluisteren. Dit kan op meerdere manieren:

1. Als u lid bent van een openbare bibliotheek, kunt u via dat lidmaatschap luisterboeken ‘lenen’, ook Rinkeldekink.
  2. Het luisterboek is beschikbaar via luisterboekabonnementen van Storytel en Kobo plus.
  3. Los aanschaffen en downloaden, via bijvoorbeeld luisterrijk.nllibris.nl of bol.com.