Hent kreeg op zijn 70e de diagnose alzheimer, een vorm van dementie

Oproep: Vertel met foto’s jouw verhaal

Geplaatst op 5 juli 2019

Wil jij graag anderen, door middel van foto’s, laten zien hoe een hersenaandoening jouw leven op z’n kop zet? Grijp dan nu je kans! De Hersenstichting zoekt volwassenen met een slaapstoornis, migraine, hersenschudding of autisme/asperger en kinderen met autisme of ADHD die gefotografeerd willen worden voor verschillende communicatie- en voorlichtingskanalen.

De Hersenstichting vind het belangrijk om in de communicatie mensen met een hersenaandoening in beeld te brengen, zodat hiervoor onder andere meer begrip ontstaat. Tevens zijn dit de mensen waarvoor de Hersenstichting bestaat. Voor onze communicatie- en voorlichtingskanalen, waaronder de website, social media, (e)nieuwsbrieven, folders etc. zoeken we dan ook mensen die zichzelf willen laten fotograferen.

Wat houdt dit voor jou in?

Onze fotograaf wil jou graag één dagdeel (ochtend of middag) volgen in jouw eigen omgeving. Er wordt niets in scene gezet, maar je wordt in je dagelijkse bezigheden gevolgd. Kan thuis zijn, of in revalidatiecentrum tijdens een behandeling, tijdens een wandeling, of anders. Per persoon verschillend. Er wordt gekeken naar het verhaal achter de patiënt.

Handig om te weten:

– Alleen de fotograaf komt langs. Dus geen productiemensen en ook geen speciale lichten etc.

– De beelden worden uiteindelijk in onze beeldbank geplaatst en worden o.a. gebruikt voor de website, social post, nieuwsbrief, online, folders.
– Beelden worden, voordat ze worden opgenomen in de beeldbank, natuurlijk eerst voorgelegd aan jou en jij zal ze zelf ook ontvangen.

Zie hieronder een impressie van de stijl van de foto’s.

Interesse? Meld je dan nu aan!

Wil jij ons helpen mensen met een hersenaandoening meer te laten zien en jezelf laten fotograferen? Meld je dan nu aan via het e-mailadres: ervaringen@hersenstichting.nl

Vermeld in deze mail kort jouw verhaal (met aandoening), je NAW gegevens en stuur meteen een foto’tje mee.