Pinnen tijdens collecteweek - Hersenstichting
Pinnen tijdens collecteweek

Pinnen tijdens collecteweek

Maandag 29 januari start de collecteweek van de Hersenstichting. Meer dan 18.000 enthousiaste vrijwilligers komen in beweging voor mensen met een hersenaandoening. Sinds dit jaar is het bij een aantal collectanten ook mogelijk om te pinnen.

De Hersenstichting doet mee aan een pilot waarin gebruik wordt gemaakt van een vernieuwde collectebus met een pinautomaat. Dit is een gezamenlijk initiatief van 21 goede doelen. In vijftig verschillende gemeenten gaan collectanten met de nieuwe collectebussen langs de deuren. Het is bij deze collectebussen mogelijk om contant te geven, maar ook contactloos en via pin. Veiligheid en anonimiteit van de gift staan centraal bij deze nieuwe vorm van collecteren. De collectebus kan alleen worden ingezet door CBF erkende goede doelen, zodat deze niet in verkeerde handen kan vallen.

Hersenaandoening zet je leven op z'n kop

Een hersenaandoening zet je leven op z’n kop. Dat kan ook jou overkomen. Want 1 op de 4 heeft een hersenaandoening. Tijdens de landelijke collecteweek van 29 januari t/m 3 februari zetten ruim 18.000 vrijwilligers zich in voor al die mensen met een hersenaandoening. Geef om je hersenen en geef aan de collectant!

Opbrengst

Met de opbrengst van de collecte zetten we alles op alles om gezonde hersenen gezond te houden, hersenaandoeningen te genezen en betere zorg voor hersenpatiënten te realiseren.