Ruim 1,2 miljoen dankzij deelnemers VriendenLoterij

Ruim 1,2 miljoen euro dankzij deelnemers VriendenLoterij

De Hersenstichting heeft afgelopen maandag ruim 1,2 miljoen euro ontvangen tijdens het jaarlijkse Goed Geld Gala van de VriendenLoterij. Mede dankzij deze mooie bijdrage kunnen we hersenaandoeningen bestrijden, zorg voor patienten verbeteren en hersenen gezond houden. En dat is belangrijk, want één op de vier Nederlanders heeft een hersenaandoening.

Het bedrag, om precies te zijn 1.261.929 euro, bestaat uit een jaarlijkse bijdrage van de VriendenLoterij en de opbrengsten van verkochte loten in 2017 ten bate van de Hersenstichting. “Wij zijn ontzettend blij met deze schenking”, laat Herman de Haan, directeur van de Hersenstichting, weten. “Wij willen alle deelnemers van de VriendenLoterij bedanken en in het bijzonder de mensen die meespelen voor de Hersenstichting.”

Op de foto: v.l.n.r. Irene Moors, ambassadeur van de VriendenLoterij, Christel Sohier, Hoofd Fondsenwerving en Communicatie Hersenstichting, Herman de Haan, directeur Hersenstichting en Lucille Werner, ambassadeur van de VriendenLoterij (Foto: Roy Beusker Fotografie).

Recordbedrag VriendenLoterij

De VriendenLoterij kan dit jaar opnieuw meer geld geven aan goede doelen die mensen helpen om mee te (blijven) doen in onze maatschappij. Met dit mooie nieuws opende de VriendenLoterij het jaarlijkse Goed Geld Gala. Dankzij de deelnemers steeg de afdracht aan deze Nederlandse goede doelen naar 58,9 miljoen euro.

Speel ook mee voor de Hersenstichting

Elke maand kans maken op honderdduizenden prijzen oplopend tot 100.000 euro? Koop nu een lot en word vriend van de Hersenstichting. Een lot kost € 13,50 inclusief Jackpotbonus à € 0,50 per trekking. Een deel van de lotprijs gaat direct naar de Hersenstichting, elke maand opnieuw! Koop hier uw lot in de VriendenLoterij, de loterij voor vrienden.

Over de VriendenLoterij

De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven, zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij vrijwilligers in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. De loterij werft fondsen voor goede doelen die werken aan gezondheid en welzijn en geeft bekendheid aan hun werk. Onder andere de Hersenstichting ontvangt jaarlijks een mooie bijdrage.