Tv-show Geef om je Hersenen op 16 april

Geplaatst op 4 april 2014

Omroep MAX zendt woensdag 16 april om 21.25 uur op NED 1 de live televisieshow Geef om je Hersenen uit voor de 25-jarige Hersenstichting. De presentatie is in handen van Charles Groenhuijsen en Marit van Bohemen.

Geef om je Hersenen belooft een ontroerende, maar bovenal inspirerende show te worden met onder andere aandacht voor de werking van het brein, indrukwekkende (patiënten)verhalen en bijzondere optredens. Vele bekende Nederlanders vragen tijdens de uitzending aandacht voor de noodzaak van hersenonderzoek waaronder Carel Kraayenhof, Hans Klok, Do, Jim Bakkum, Tineke de Nooij, Gerdie Verbeet, Jan Mulder, Bart Chabot en onze ambassadeur Rob Trip.

1 op de 4

De cijfers liegen er niet om; 1 op de 4 mensen in Nederland krijgt te maken met een hersenaandoening en ieder jaar komen er 160.000 mensen bij. Iedereen kent helaas wel iemand die bijvoorbeeld getroffen is door een beroerte, lijdt aan dementie of hersenletsel heeft opgelopen door een ongeluk.

Door een hersenziekte raak je vaak jezelf kwijt, je karakter, je dromen, je ambities. Lopen, praten en denken, alles wat zo vanzelfsprekend leek, is voorbij.
Het kan je zomaar overkomen, op ieder moment van de dag. Jong of oud. Bijna een half miljoen mensen kampen met blijvende ernstige gevolgen. Zij zitten thuis. Geïsoleerd. Onbegrepen. Dat moet stoppen.

En het kán stoppen. De Hersenstichting is ervan overtuigd dat wetenschappelijk onderzoek binnen niet al te lange tijd voor doorbraken gaat zorgen die leiden tot genezing van hersenziekten.

Geef om je Hersenen

Steun de Hersenstichting

Doe mee en kijk woensdag 16 april om 21.25 uur op NED1 naar Geef om je Hersenen!