Ommetje Bedrijven: wandelen voor vitaliteit!

Bewegen is belangrijk. Niet alleen in de ochtend- en avonduren, maar ook tijdens de werkdag. Om dat extra te stimuleren heeft de Hersenstichting nu ook Ommetje Bedrijven ontwikkeld.

Of je nou een grote of een kleine organisatie bent, voor iedereen is Ommetje Bedrijven een uitdaging. Meer bewegen gedurende de werkdag is namelijk voor iedereen relevant. Dat is niet alleen goed voor je creativiteit en productiviteit, het vermindert ook stress, zorgt voor een betere concentratie en is beter voor je geheugen. Het is essentieel om je hersenen gezond te houden! Zo zorg je voor vitale medewerkers en een laag ziekteverzuim.

Voordelen van Ommetje

erik scherder ommetje app

Ziekteverzuim, werkstress en het verhogen van de vitaliteit van werknemers zijn voor elke organisatie belangrijk. Dagelijks een Ommetje maken helpt daarbij!

Van de mensen die voor het gebruik van Ommetje de beweegnorm (150 minuten matig intensieve inspanning per week) niet haalden, haalde iets meer dan 50% dat na gebruik van Ommetje wel. En dat draagt bij aan een betere vitaliteit en hersengezondheid, waardoor de kans op stress en ziekteverzuim van je werknemers verlaagt.

Doe jij ook mee? Al meer dan 850.000 Ommetje-gebruikers gingen je voor!

Ommetje Bedrijven: dit krijg je extra!

Ommetje is een app van de Hersenstichting, te vinden onder de naam Ommetje Lopen in de app store. Er zijn inmiddels meer dan 750.000 particuliere gebruikers. Je spaart medailles en hersenweetjes door dagelijks een ommetje te lopen. Wat kun je extra in Ommetje voor Bedrijven?

• De naam en het logo van jouw bedrijf staat vermeld in de app.
  • De (2 gekozen) kleuren van jouw bedrijf komen terug in de omgeving van de app.
  • Teams/afdelingen (maximaal 20) kunnen het tegen elkaar opnemen.
  • Er kunnen maximaal 500 personen in een team deelnemen. Maar 3 tegen 3 kan ook heel leuk zijn!
  • Je ontvangt een effectieve (digitale) toolkit (inclusief enthousiasmerende video’s van hoogleraar neuropsychologie Erik Scherder). Zodat het niet alleen leuk is, maar intern ook bijna helemaal geen werk kost!
  • Daarnaast stimuleer je de hersengezondheid van je medewerkers. En dat is natuurlijk het belangrijkste!

Kies deze optie als je jouw bedrijf wilt aanmelden voor Ommetje Bedrijven én de Ommetje Bedrijven Challenge (1 t/m 31 maart) van Hersenstichting en Wandelnet. Aanmelden kan t/m 28 februari 12.00u!

Bedrijfsleider

We vragen bij de invulvelden hieronder om de gegevens van de “Bedrijfsleider”. Dat is meestal de interne ambassadeur die de actie intern gaat trekken, en die als enige ook inzicht heeft in hoe de verschillende afdelingen presteren. De bedrijfsleider kan natuurlijk geen individuele informatie inzien, behalve van de mensen die bij de bedrijfsleider in zijn/haar team zitten. Ook daarvoor ziet de bedrijfsleider alleen hetzelfde als wat andere deelnemers ook zien (wie er in je team zitten, hoeveel punten zij hebben etc). Denk er dus goed over na wie de interne bedrijfsleider gaat zijn.

Prijsplan Ommetje Bedrijven

Je betaalt als bedrijf een bijdrage afhankelijk van hoe hoeveel medewerkers er bij jouw bedrijf werken. Deze bijdrage gebruiken wij voor hersenonderzoek. De Hersenstichting heeft een ANBI status dus die bedrijfsgift is onder voorwaarden ook aftrekbaar. Check hiervoor de site van de Belastingdienst. Uiteraard ontvang je van ons een factuur in PDF voor de administratie.

Staffel bijdrage aan Ommetje:

• Bedrijf tot max 100 medewerkers: €500
  • Bedrijf met 101-500 medewerkers: €1.000
  • Bedrijf met 501 – 2.000 medewerkers: €2.500
  • Meer dan 2.000 medewerkers: prijs op aanvraag.

Met deze bijdrage mag je 6 maanden gebruik maken van Ommetje Bedrijven. Na deze periode kun je verlengen tegen dezelfde kosten. Wij sturen je hiervoor een herinnering.

Let op: Gaan er meer mensen deelnemen binnen je bedrijf en kom je met het aantal deelnemers boven de staffel waar je nu inzit, dan gaan de kosten ook omhoog. In alle andere situaties blijven de kosten gelijk.

We blijven de app ontwikkelen, hou de updates in de gaten. Jij en je collega’s profiteren van alle nieuwe features. Dat is wel zo leuk!

Wil je starten met Ommetje Bedrijven?

Vul dan onderstaand formulier in. Je krijgt dan van ons meteen een bevestigingsemail. Vervolgens gaan wij aan de slag. Binnen 5 werkdagen kun je dan starten, als wij het logo en de juiste kleuren hebben ontvangen.

Via onderstaand formulier meld je jouw bedrijf ook aan voor de Ommetje Bedrijven Challenge (1 t.m 31 maart) van de Hersenstichting en Wandelnet. Aanmelden kan t/m 28 februari 12.00u

Aanmelden Ommetje Bedrijven

Heb je een vraag over Ommetje voor bedrijven?

Hier vind je de antwoorden op de belangrijkste vragen over Ommetje Bedrijven. Heb je vragen over de Ommetje-app, dan kun je mailen naar ommetje@hersenstichting.nl. Wegens het grote succes van Ommetje is het nu erg druk bij de Ommetje Klantenservice. Het kan dus even wat langer duren voordat je antwoord hebt. We hopen op je begrip.