Een dagelijks ommetje werkt verfrissend, verlaagt je stressniveau en is gezellig om te doen met collega’s. De Hersenstichting Collecteweek Challenge maakt de dagelijkse wandeling extra bijzonder. Ieder ommetje draagt namelijk bij aan gezonde hersenen voor iedereen!

De Collecteweek Challenge is een soort sponsorloop. De bedrijfsleider daagt de deelnemers uit om een totaal aantal kilometers aan ommetjes te lopen voor een bedrag naar keuze. Behaalt jouw team dit doel, dan ontvangt iedereen een unieke badge én dan doet je bedrijf als tegenprestatie een donatie aan de Hersenstichting.

Gaan jullie de uitdaging aan? De bedrijfsleider kan de challenge uiterlijk 3 februari instellen via de Ommetje-app. De Collecteweek Challenge loopt t/m 6 februari 2022.

Loop samen voor gezonde hersenen voor iedereen

Al 4 miljoen Nederlanders hebben een hersenaandoening en dit worden er alleen maar meer. Misschien ken je zelf wel iemand met dementie, de ziekte van parkinson, een beroerte, depressie, migraine en hersenletsel na een ongeluk. In veel gevallen bestaat er nog geen behandeling die de aandoening kan stoppen of vertragen. Hersenonderzoek is dus hard nodig. Jij en je team kunnen helpen door mee te doen met de Collecteweek Challenge. Gezonde hersenen voor iedereen: daar gaan we voor!

• Geef de medewerkers extra stimulans om ommetjes te lopen
  • Versterk het teamgevoel door samen de uitdaging aan te gaan
  • Draag met je bedrijf bij aan belangrijk hersenonderzoek

Ben jij de Ommetje-bedrijfsleider en lees je deze pagina op je mobiel? Maak dan meteen de challenge aan via deze knop:

Maak de challenge aan in 5 stappen

Als bedrijfsleider maak je eenvoudig jullie eigen challenge aan. Ben je geen bedrijfsleider? Stuur deze pagina dan door naar de juiste persoon.

Stap 1 – Zorg ervoor dat je de Ommetje-app updatet naar de laatste versie: 3.8.5. Misschien doet je telefoon dit automatisch al.

Stap 2 – Open de Ommetje-app en scroll naar het blokje over de Collecteweek Challenge. Dit is een nieuw blokje in de app. Tik hier op de Meer informatie-knop.

Stap 3 – Tik op de button om jullie doel in te stellen.

Stap 4 – Hoeveel kilometer aan ommetjes gaat jouw team in totaal lopen? Vul dit doel handmatig in. Je team heeft t/m 6 februari de tijd om dit doel te behalen.
Tip: de rekentool in de Ommetje-app helpt je een handje. Op basis van het aantal deelnemers en andere statistieken geven we een makkelijke, gemiddelde en moeilijke suggestie.

Stap 5 – Kies het bedrag van de tegenprestatie voor elke gelopen kilometer. Als je het aantal kilometer hebt ingevuld, zie je hier de totale donatie die je bedrijf doet als het doel wordt behaald.

Na het behalen van de challenge wordt dit bedrag niet automatisch afgeschreven. Dit kunnen jullie handmatig storten in de Ommetje Bedrijven-collectebus. Deze ontvang je na afloop.

Rekenvoorbeeld: Met 100 kilometer als gezamenlijk doel en een tegenprestatie van 25 cent per kilometer, is de donatie 25 euro

Stap 6 – Schrijf een korte, motiverende tekst voor de deelnemers: wat gaan ze doen en voor welk doel?

Stap 7 – Tik op Challenge aanmaken om van start te gaan. Vanaf 24 januari tellen jullie ommetjes mee.

Stap 8 – Zorg ervoor dat alle deelnemers hun Ommetje-app updaten naar de laatste versie en stuur ze een motiverend bericht.

We wensen je veel plezier met de Collecteweek Challenge!

Veelgestelde vragen Ommetje Bedrijven tijdens de collecteweek

• Kan ik ook een collecteweek challenge aanmaken met mijn bedrijf?

Jazeker! Je kunt een Hersenstichting Collecteweek Challenge aanmaken via de Ommetje-app als je een bedrijfslicentie hebt. Hier kunnen jullie zelf een kilometerdoel bepalen en welk bedrag jullie per kilometer willen doneren aan de Hersenstichting. Aan het einde van de collecteweek krijgt de bedrijfsleider van jullie Ommetje-app een link naar de online collectebus, waar jullie in kunnen doneren.

• Kan ik ook een online collectebus aanmaken voor ons bedrijf?

Jazeker! Willen jullie niet meedoen met de challenge, maar wel online collecteren voor de Hersenstichting? Maak namens jullie bedrijf een online collectebus aan en deel deze met jullie relaties. Dank alvast voor jullie inzet!

• Wij willen als bedrijf gaan collecteren. Krijgen we dan een extra badge als we een bepaald bedrag ophalen?

Er is een unieke Collecteweek Challenge badge, speciaal voor bedrijven die hun kilometerdoel behalen. Dus het verdienen van de badge is meer gekoppeld aan het wel of niet behalen van jullie kilometerdoel, dan aan hoeveel geld jullie ophalen. Vooraf bepaalt de bedrijfsleider van jullie Ommetje-app, op welk niveau jullie dit doel zetten: makkelijk, gemiddeld of moeilijk.

• Kunnen we ook zelf een kilometerdoel maken?

Ja hoor. De doelen die je in de app ziet, zijn richtlijnen. Het gaat erom dat je je medewerkers stimuleert om meer te bewegen. Maar je kunt het kilometerdoel én daaraan gekoppelde donatiebedrag zelf kiezen. Dus het is volledig aan jullie hoe hoog je de lat legt. Je loopt tenslotte voor zowel de Hersenstichting als voor jullie eigen vitaliteit.

• Krijgen mijn medewerkers extra XP punten als wij ons gekozen doel halen?

Ja, alle medewerkers die met jullie Hersenstichting Collecteweek Challenge hebben meegedaan, krijgen de unieke Collecteweek Challenge badge en 5 XP punten als jullie je doel halen.

• Hoe kunnen wij onze donatie overmaken naar de Hersenstichting?

Op maandag 7 februari krijgt de Ommetje-bedrijfsleider een link via e-mail. Hiermee kunnen jullie makkelijk, snel en veilig doneren in de speciale online collectebus. De link is op de 7e ook zichtbaar in de app. Willen jullie een factuur ontvangen? Stuur dan een e-mail naar factuur@hersenstichting.nl.

• Wij hebben nog geen licentie voor Ommetje Bedrijven. Tot wanneer kan ik me aanmelden én meedoen aan de Collecteweek Challenge?

Als jullie nog mee willen doen met de Collecteweek Challenge, dan moeten jullie je uiterlijk vrijdag 28 januari om 12:00 uur aanmelden voor een bedrijfslicentie voor de Ommetje Bedrijven-app. Dit doe je via: hersenstichting.nl/ommetjebedrijven/. Wanneer je direct na je aanmelding ook maximaal 2 bedrijfskleuren in HEX-codes doorgeeft en jullie logo in EPS-bestand stuurt naar ommetje@hersenstichting.nl kunnen we je direct helpen. Na 12:00 is het helaas niet meer mogelijk om deel te nemen aan de Collecteweek Challenge, omdat we dan niet op tijd de licentie kunnen uitgeven.

• Wat kost deelname aan de Collecteweek Challenge?

Na het betalen van je bedrijfslicentie, is meedoen met de Collecteweek Challenge gratis. Maak je nog geen gebruik van Ommetje Bedrijven, dan kun je je aanmelden via hersenstichting.nl/ommetjebedrijven tot 28 januari 12:00 uur.