De Class is een coaching- en reintegratie traject van de Hersenstichting en verbetert het maatschappelijke perspectief van jongeren met niet-aangeboren hersenletsel (NAH). Jaarlijks stelt de Hersenstichting jong volwassenen (tussen de 18 en 30 jaar) met hersenletsel in staat weer aan het werk te gaan na het volgen van dit unieke traject. Dit doen we door persoonlijke begeleiding en talentontwikkeling in een intensief traject van één jaar.

Hoe bereiken we ons doel?

Het programma wordt zoveel mogelijk toegesneden op de behoefte van de individuele kandidaten. We bieden de deelnemers diverse trainingen aan die gericht zijn op het vergroten van hun kansen op de arbeidsmarkt. Daarnaast krijgen de jongeren begeleiding van een professionele jobcoach die ook inzicht geeft in de vaak ingewikkelde regels van gemeenten en het UWV rondom uitkeringen en ondersteuning bij het vinden van werk.

Wat maakt de Class bijzonder?

Het bijzondere aan het programma is dat het zich ook richt op lichamelijke en psychische fitheid; er is veel aandacht voor sport en gezonde leefstijl. De deelnemers krijgen een sportcoach toegewezen en worden fysiek en cognitief getest bij het Sport Medisch Centrum van de KNVB. We zorgen eerst voor meer balans en een positieve mindset en gaan dan pas zoeken naar een passende baan!

Edwin van der Sar Foundation

De Class is oorspronkelijk opgezet door de Edwin van der Sar Foundation, die begin 2021 is gefuseerd met de Hersenstichting. Edwin en Annemarie van der Sar zijn nog steeds nauw verbonden met dit project.

Deelnemen aan de Class?

Heb jij NAH (niet-aangeboren hersenletsel)? Ben jij tussen de 18 en 30 jaar, ambitieus, gemotiveerd en heb jij doorzettingsvermogen? Dan is de Class misschien wel iets voor jou!

In het najaar van 2022 (november) start er weer een nieuwe Class en er start ook een pilot in het Oosten. Nu doen jaarlijks twintig jongeren mee aan de Class en deelnemers komen uit heel Nederland. Met de pilot in het Oosten kunnen we nog meer jongeren helpen en wordt de Class meer regiogebonden.

Je kunt je nu aanmelden voor de Class!
Regio Oost: activiteiten worden vooral rond Arnhem/Nijmegen georganiseerd.
Regio West: activiteiten worden vooral rond Den Haag/Amsterdam georganiseerd.
Twijfel je welke Class het beste bij jou past qua huidige of toekomstig situatie? Neem dan contact op met Dewi Kesselaar: dkesselaar@hersenstichting.nl

Wil je Young Professionals met hersenletsel een kans geven binnen jouw organisatie?

In Nederland werken we samen aan werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Als werkgever speelt je daarin een bepalende rol. Onze getalenteerde en ambitieuze Young Professionals zijn enthousiast en gedreven om toegevoegde waarde te leveren aan jouw organisatie.

Meer weten? Neem dan contact op met:

Michael Vallen, projectleider de Class
Stuur Michael een e-mail