HersenCoach

Gefeliciteerd!

Je hebt de HersenCoach voltooid!

Enkele weken geleden besloot jij om aan de slag te gaan voor gezonde hersenen! Alleen dat is al een geweldige stap. En ontzettend belangrijk om de klachten die bij de veroudering van je hersenen horen, te vertragen. De afgelopen 6 weken heb je tips en uitdagingen gekregen om je hersenen fit te houden. Misschien heb je niet alle thema’s even uitgebreid of intensief gedaan. Of kwam je er achter dat je al heel goed bezig bent. Jij hebt je certificaat meer dan verdiend, en Erik Scherder feliciteert je graag persoonlijk!

Aan de slag

1 minuut

Hang je certificaat op een plek waar je hem vaak ziet. Dit helpt je om je gezonde gedrag vast te houden!

Achtergrond

1 minuut

Het aanleren van een nieuwe gewoonte kan soms lastig zijn. Met deze tips hou je ze vol!

Meer dan een certificaat

Het certificaat is het bewijs dat jij de HersenCoach hebt doorlopen. De échte kroon op je werk is dat jij je bewust bent van wat je kunt doen om je hersenen zo gezond mogelijk te houden. En je hebt de eerste stappen gezet om te werken aan gezonde hersenen.

Het certificaat mag je ook zien als geheugensteuntje. Op je certificaat lees je per thema de 3 belangrijkste tips. Print hem uit en hang hem op een slimme plek om je elke dag opnieuw te motiveren.

Regelmatige herhaling helpt (ik weet het meeste wel, maar die reminder is toch wel handig.)”

Alexander
Deelnemer HersenCoach

3 tips om vol te houden!

Je hersenen fit houden? Maak er een gewoonte van! Meedoen aan de HersenCoach is een belangrijke eerste stap om je hersenen fit te houden. Nu is het belangrijk om vol te houden. Je hebt al geleerd dat kleine aanpassingen in het dagelijks leven een groot verschil kunnen maken. Laat je niet uit het veld slaan als je niet direct merkbare verbeteringen ziet. Want ook al merk je het nu nog niet, de tips uit deze training hebben wel degelijk invloed op de gezondheid van je hersenen. Met deze tips werk je in kleine stapjes aan gezondere hersenen!

• 1. Kleine stapjes

Kies een of twee concrete doelen waar je de komende tijd mee aan de slag wilt. Maak ze niet te groot, zorg dat elke stap haalbaar is.

• 2. Zoek een medestander

Om samen mee te wandelen, recepten uit te wisselen of nieuwe dingen te ondernemen.

• 3. Bouw nieuwe rituelen in

Door op vaste momenten te ontspannen of te bewegen of het aan het begin van de week in te plannen.

1. Kleine stapjes

2. Zoek een medestander

3. Bouw nieuwe rituelen in

Voorkomen en afremmen van hersenaandoeningen

Met de HersenCoach heeft de Hersenstichting ruim 100.000 Nederlanders gemotiveerd om de hersenen zo gezond mogelijk te houden. Gezonde hersenen zijn niet vanzelfsprekend. Helaas hebben meer dan 4 miljoen Nederlanders een hersenaandoening. Van dementie, parkinson, een beroerte, depressie en migraine tot aan hersenletsel na een ongeluk. Als we niets doen, neemt het aantal mensen met een hersenaandoening alleen maar toe. Dat moet stoppen! Want een hersenaandoening zet je leven op z’n kop. En vroeg of laat raakt het ons allemaal. Help ons daarom om hersenen gezond te houden.

Help je mee?

Wij kunnen ons werk alleen doen dankzij bijdragen, groot of klein, van mensen net als jij. Daarom is elke donatie meer dan welkom. Help je mee? Alleen samen kunnen we werken aan onze missie: gezonde hersenen voor iedereen. Dankjewel!

Tot snel!

Voorafgaand aan de HersenCoach heb jij je ingeschreven voor onze nieuwsbrief. Boordevol tips, unieke acties en nieuws over hersenen en hersengezondheid. Een mooi vervolg op de HersenCoach! De eerstvolgende editie ontvang je binnenkort.