Samenwerking Nederlandse Loterij, KNWU en de Hersenstichting

Nederlandse Loterij, Hersenstichting en KNWU willen dat iedereen gezond en fit opgroeit. Om dit te realiseren, is het belangrijk dat we in Nederland voldoende en veilig bewegen. Voldoende beweging heeft een positieve invloed op zowel het lichaam als de geest.

Nederlandse Loterij is sinds 2019 hoofdsponsor van de Koninklijke Nederlandse Wieler Unie (KNWU) en is dan ook zichtbaar op alle wedstrijdtenues van de ploegen van de KNWU, behalve op die van de jeugdrenners. Op de borst van de KNWU-renners en -rensters prijkt prominent het logo van de Hersenstichting; één van de 18 goede doelen die gesteund wordt via de afdracht van Nederlandse Loterij.

Bij kinderen en jongeren zijn de hersenen nog in ontwikkeling en daardoor extra kwetsbaar bij ongelukken of klappen op het hoofd tijdens het sporten. Het beschermen van de hersenen is dan ook belangrijk. De betrokken partijen zijn blij om samen middels verschillende activiteiten samen te werken aan een gezonde generatie.