Wat fijn dat je de Hersenstichting wil steunen met jouw donatie! Helaas is de betaling niet gelukt. Probeer het nog eens of geef in onze online collectebus.

Investeren in de toekomst

1 op de 4 Nederlanders heeft een hersenaandoening. Het kan iedereen overkomen. Ook jou. En dan staat je leven volledig op z’n kop.

Het aantal Nederlanders dat een beroerte krijgt, lijdt aan dementie of de ziekte van Parkinson zal tot 2040 explosief stijgen ten opzichte van 2015. Dit constateert de Hersenstichting op basis van gegevens over hersenaandoeningen uit de Volksgezondheid Toekomst Verkenning 2018 (VTV-2018) van het RIVM. “En dit zijn slechts drie hersenaandoeningen van de in totaal honderden die voorkomen”, zegt Merel Heimens Visser, directeur van de Hersenstichting. “We moeten met zijn allen samenwerken om een toekomst te creëren zonder hersenaandoeningen. We blijven investeren in onderzoek, het geven van voorlichting en het verbeteren van de patiëntenzorg.”

Geef aan de collectant, want alleen samen kunnen we hersenaandoeningen behandelen én in de toekomst voorkomen.