Collecte
Ik ben collectant

Hartelijk dank voor het meedoen met de collecte van de Hersenstichting. Onze collecte zou niks zijn zonder de inzet van ruim 18.000 collectanten.

Ik ga collecteren

Een paar weken voor de collecte neemt uw organisator contact met u op. Hij/zij zorgt ervoor dat u op tijd uw collectebus krijgt. Verder kunt u met de organisator bespreken in welke straten u gaat collecteren.

U bepaalt zelf hoeveel avonden (of dagen) u gaat collecteren. Één avond, twee avonden, of meer: wij zijn blij met elk uur dat u zich inzet voor de Hersenstichting.

De organisator zal u ook vertellen waar en wanneer u de collectebus weer kunt inleveren en de opbrengst kunt tellen.

Waar kan ik collecteren?

U kunt huis-aan-huis collecteren, bijvoorbeeld in uw eigen straat en/of buurt. Maar u kunt ook gaan collecteren in een winkelcentrum of op de markt. Eigenlijk kunt u overal collecteren als dit maar niet overdekt is. Voor overdekte winkelcentra of binnen supermarkt is toestemming nodig van de beheerder of filiaalhouder.

U kunt het beste eerst overleggen met uw organisator. U kunt zelf toestemming vragen of uw organisator kan dit regelen.

Ook op een bedrijventerrein kunt u collecteren. U kunt hier overdag bij verschillende bedrijven collecteren.

Tips voor het collecteren

• Neem tijdens het collecteren uw identiteitsbewijs mee, zodat u zich kunt identificeren
  • U kunt een aantal Hersenstichting-folders meenemen. Deze kunt u aan de mensen geven die vragen over de Hersenstichting hebben
  • De beste tijd om te collecteren is tussen 17.00 en 20.00 uur. Collecteer liever niet na 20.00 uur

Niet doen!

• Een folder achterlaten in brievenbussen met een sticker tegen ongeadresseerd drukwerk
  • Aanbellen bij woningen met een ‘niet aan de deur'-sticker
  • Buiten de collecteweek collecteren. Ook als u uw route niet helemaal heeft kunnen lopen, mag u buiten onze collecteweek niet meer collecteren. De andere weken zijn toegewezen aan andere collecterende fondsen.

Vragen?

Als u vragen heeft, kun u zich wenden tot uw organisator.

U kunt ook contact opnemen met de Hersenstichting: bel 070 - 360 48 16 of mail naar collecte@hersenstichting.nl.