Collecte
Ik ben organisator

Hartelijk bedankt bedankt voor het organiseren van de collecte in uw woonplaats. U bent een belangrijke spil in onze collecteorganisatie waarvoor we u zeer erkentelijk zijn.

Praktische informatie

Voor onze collecteorganisatoren hebben wat een aantal nuttige documenten voor u op een rij gezet:

CollecteKracht
Met ingang van collectejaar 2019 werken wij met de online community ‘Hersenstichting CollecteKracht’. U kunt in CollecteKracht de gegevens van uw collectanten inzien en wijzigen, de collectematerialen bestellen en de resultaten van de collecte invoeren en verantwoorden. Ook vindt u hier documenten zoals de gemeentevergunning, persberichten, een beknopte én uitgebreide handleiding voor CollecteKracht.

Als u organisator bent, heeft u een code om in te loggen ontvangen. Heeft u vragen over CollecteKracht, neem dan contact op met uw regiovertegenwoordiger. Hier kunt u inloggen: https://hersenstichting.force.com/collectekracht.

Posters Geef je op als collectant (pdf)

Lukt het downloaden niet?

Klik met de rechtermuisknop op de link, en kies de optie 'Doel opslaan als...'. Kies dan de locatie waar u het document wilt opslaan.

Stopperadvertenties (pdf's) 2019

U kunt hier verschillende advertenties in verschillende formaten voor de collecte 2019 downloaden. U bent vrij om ze (ongewijzigd) te gebruiken in uw eigen blad, krant of flyer.

Word collectant!

Geef aan de collectant

Kleur 40*95mm  Kleur 40*95mm
Kleur 84*50mm  Kleur 84*50mm
Kleur 84*75mm  Kleur 84*75mm
Kleur 84*100mm  Kleur 84*100mm
Kleur 128*190mm  Kleur 128*190mm

Wat zijn de taken van een organisator?

Als organisator bent u verantwoordelijk voor de collecte in uw collectegebied. De taken en werkzaamheden van een organisator zijn vastgelegd in een handboek: de collecteleidraad.

Uw taken zijn onder andere:

• Het organiseren van de collecte in uw locatie.
  • Het bestellen van het benodigde collectemateriaal in samenwerking met de regiovertegenwoordiger.
  • Het verzegelen van de collectebussen.
  • De collectebussen voorzien van stickers met gegevens collectanten.
  • Het voorzien van de collectanten van het benodigde collectemateriaal.
  • Het innemen van de collectebussen en het controleren of de zegels niet zijn verbroken.
  • Het tellen van de collecteopbrengst met inachtneming van het vierogen principe.
  • Het afstorten van de collecteopbrengst.
  • Het invullen en inzenden van de collecte afrekenstaat inclusief stortingsbewijs en eventuele bonnen/declaraties, samen met de collectantenbladen (al dan niet ingevuld).