Nalaten
Informatiebijeenkomst over erfrecht en nalaten

Informatiebijeenkomst over erfrecht en nalaten

Op woensdag 17 mei 2017 organiseert de Hersenstichting een besloten lunchbijeenkomst over erfrecht en nalaten. Misschien heeft u al eens overwogen om een goed doel in uw testament op te nemen, misschien heeft u daarbij aan de Hersenstichting gedacht.

U kunt tijdens deze bijeenkomst al uw vragen stellen als u overweegt om een testament op te laten maken. Denk bijvoorbeeld aan de volgende vragen: hoe bereid ik mij voor op een bezoek aan de notaris, wat is een legaat, hoe wijs ik goede doelen aan in mijn testament als erfgenaam, wat doet een executeur en waarom is een levenstestament aan te raden. Tijdens deze lunchbijeenkomst zal prof. dr. Iris Sommer, en auteur van het boek Haperende Hersenen een gastlezing verzorgen.

Aanmelden

Heeft u interesse? U kunt zich uiterlijk 8 mei aanmelden door contact op te nemen met Henriëtte Hindriks via hhindriks@hersenstichting.nl  of via 070-302 47 40. Wilt u in uw e-mail uw contactgegevens vermelden en aangeven met hoeveel personen u wenst te komen.

Gastlezing prof. dr. Iris Sommer ‘Haperende Hersenen’

Hersenaandoeningen zijn volgens Sommer de meest ingrijpende ziekten die er zijn, want je hersenen, dat ben je zelf. Sommer wil mensen met een hersenaandoening een gezicht en een stem geven. Sommige patiënten kunnen hun verhaal niet meer laten horen omdat ze het zijn vergeten, of omdat ze zich niet meer verstaanbaar kunnen maken. Andere zouden het juist heel goed kunnen, maar zwijgen uit angst voor stigma en vooroordelen.

In haar boek Haperende Hersenen vertelt ze daarom de persoonlijke verhalen van patiënten met onder andere de ziekte van Huntington, bipolaire stoornis, de ziekte van Parkinson, schizofrenie, de ziekte van Alzheimer en hersenletsel. Tijdens de lezing deelt zij deze verhalen met u. Sommer is hoogleraar Psychiatrie aan het Universitair Medisch Centrum in Utrecht.

Locatie en tijdstip

• Wanneer: 17 mei 2017
  • Tijd: 11.00 - 14.30 uur
  • Waar: Het Dolhuys, Museum van de Geest, te Haarlem, Schotersingel 22021 GE Haarlem

Bereikbaarheid

Bereik via OV

Het museum ligt op vijf minuten loopafstand van NS station Haarlem.

Bereik met de auto

Het museum heeft geen eigen parkeerterrein. De dichtstbijzijnde parkeergarages bevinden zich op de Kleverlaan (Cronjéparkeergarage) en op het stationsplein. In de buurt rond het museum is zeer beperkt betaald parkeren mogelijk (parkeervergunningengebied).