Nalaten
Informatiebijeenkomst over erfrecht en nalaten

Informatiebijeenkomst over erfrecht en nalaten

Op woensdag 21 juni 2017 organiseert de Hersenstichting een besloten lunchbijeenkomst over erfrecht en nalaten. Misschien heeft u al eens overwogen om een goed doel in uw testament op te nemen, misschien heeft u daarbij aan de Hersenstichting gedacht.

U kunt tijdens deze bijeenkomst al uw vragen stellen als u overweegt om een testament op te laten maken. Denk bijvoorbeeld aan de volgende vragen: hoe bereid ik mij voor op een bezoek aan de notaris, wat is een legaat, hoe wijs ik goede doelen aan in mijn testament als erfgenaam, wat doet een executeur en waarom is een levenstestament aan te raden. Tijdens deze lunchbijeenkomst zal dr. Guido Band een gastlezing verzorgen over Verouderen als uitdaging.

Aanmelden

Heeft u interesse? U kunt zich aanmelden door contact op te nemen met Henriëtte Hindriks via hhindriks@hersenstichting.nl  of via 070-302 47 40. Wilt u in uw e-mail uw contactgegevens vermelden en aangeven met hoeveel personen u wenst te komen.

Gastlezing dr. Guido Band ‘Veroudering als uitdaging’

Iedereen wil graag gezond ouder worden, maar ouderdom komt nu eenmaal met gebreken. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat gezond gedrag en een levensstijl met veel uitdagingen helpen om langer mentaal fit te blijven. In de middag verzorgt Dr. Guido Band, universitair hoofddocent in de cognitieve psychologie aan de Universiteit Leiden, een lezing overVerouderen als uitdaging.

Band onderzoekt het nut van een aantal uitdagingen, zoals meer bewegen, het leren van een nieuwe taal en mediteren en kijkt daarbij vooral naar de vragen: wat werkt het best, en voor wie? En hoe komt het dat het werkt? Hij deelt graag met u wat daarover tot nu toe bekend is.

• 10:30 uur:       Inloop met koffie en thee
  • 11:00 uur:       Welkomstwoord door Herman de Haan, directeur Hersenstichting
  • 11:15 uur:       Presentatie Henk de Graaf: ‘Erfrecht en nalaten’
  • 12:45 uur:       Lunch
  • 13:30 uur:       Lezing Dr. Guido Band Verouderen als uitdaging
  • 14:30 uur        Afsluiting

Locatie en tijdstip

• Wanneer: 21 juni 2017
  • Tijd: 11.00 uur - 14.30 uur
  • Waar: Congres- en debatcentrum Arminius, Museumpark 3, 3015 CB in Rotterdam

Bereikbaarheid

Bereik via ov

• vanaf Centraal Station loopt u de Westersingel af, totdat u aan de rechterkant Arminius ziet liggen (ongeveer 15 minuten lopen).
  • RET bus 32 Halte Eendrachtsplein, Breitnerstraat
  • RET bus 44 Halte Sophia Kinderziekenhuis
  • tramlijn 4 Halte Eendrachtsplein
  • tramlijn 7 Halte Witte de Withstraat
  • tramlijn 20 Halte Museumpark
  • metro A, B en C Halte Eendrachtsplein

Bereik met de auto
Arminius heeft geen eigen parkeerterrein. Wel kunt u in de omgeving parkeren. Houd u er rekening mee dat in het centrum van Rotterdam overal betaald parkeren is. Parkeergarage Museumpark ligt op slecht 100 meter afstand van Arminius. Hier zijn voldoende parkeerplekken.