Nalaten
Informatiebijeenkomst over erfrecht en nalaten 20 september

Informatiebijeenkomst over erfrecht en nalaten 20 september

Op woensdag 20 september 2017 organiseert de Hersenstichting een besloten lunchbijeenkomst over erfrecht en nalaten. Misschien heeft u al eens overwogen om een goed doel in uw testament op te nemen, misschien heeft u daarbij aan de Hersenstichting gedacht.

U kunt tijdens deze bijeenkomst al uw vragen stellen als u overweegt om een testament op te laten maken. Denk bijvoorbeeld aan de volgende vragen: hoe bereid ik mij voor op een bezoek aan de notaris, wat is een legaat, hoe wijs ik goede doelen aan in mijn testament als erfgenaam, wat doet een executeur en waarom is een levenstestament aan te raden. Henk de Graaf, directeur van Centrum Nalatenschappen, zal tijdens de bijeenkomst al uw vragen hierover beantwoorden.

Aanmelden

Heeft u interesse? U kunt zich aanmelden door contact op te nemen met Henriëtte Hindriks via hhindriks@hersenstichting.nl  of via 070-302 47 40. Wilt u in uw e-mail uw contactgegevens vermelden en aangeven met hoeveel personen u wenst te komen.

Gastlezing Marijke Gordijn 'Slaap lekker! Rust en regelmaat om gezond ouder te worden'

Goed slapen  is van groot belang, niet alleen om de nacht - die 1/3 deel van ons leven uitmaakt - prettig en comfortabel door te komen, maar ook voor de andere 2/3 deel van ons leven waarin we wakker zijn. Als we goed slapen, voelen we ons fit, presteren we beter, zijn we minder vatbaar voor ziektes en is er een grotere kans dat onze hersenen langer gezond blijven.

Andersom gaan verschillende hersenziekten zoals dementie en de zieke van Parkinson gepaard met slaapstoornisssen. Ons slaapritme wordt geregeld vanuit de biologische klok in onze hersenen. De werking van die klok verschilt van mens tot mens en dat maakt dat er grote individuele verschillen zijn in wanneer iemand goed slaapt.

Hoe werkt de biologische klok? Wat verandert er aan de klok en onze slaap gedurende ons leven? Zij legt uit hoe de biologische klok werkt en hoe die het optimale moment voor slapen regelt. Maar ook wat het belang van licht en donker op het juiste moment is en hoe je, door daar gebruik van te maken, de werking van je klok en je slaap-waak ritme kunt verbeteren. Dr. Marijke Gordijn is als chronobioloog werkzaam bij Chrono@work en aan de Rijksuniversiteit Groningen.

• 10:30 uur:       Inloop met koffie en thee
  • 11:00 uur:       Welkomstwoord door Herman de Haan, directeur Hersenstichting
  • 11:15 uur:       Presentatie Henk de Graaf: Erfrecht en nalaten
  • 12:45 uur:       Lunch
  • 13:30 uur:       Lezing dr. Marijke Gordijn: Slaap lekker! Rust en regelmaat om gezond ouder te worden.
  • 14:30 uur        Afsluiting

Locatie en tijdstip

• Wanneer: 20 september 2017
  • Tijd:11.00 uur - 14.30 uur
  • Waar: Stadsvilla Sonsbeek, Tellegenlaan 3, 6814 BT in Arnhem

Bereikbaarheid

Bereik met openbaar vervoer

Vanaf Arnhem CS is het ongeveer tien minuten lopen naar Stadsvilla Sonsbeek. U neemt de uitgang Sonsbeekzijde. U gaat linksaf en daarna rechtsaf de Pels Rijckenstraat in. Beneden steekt u over. U gaat het park in en u loopt naar boven naar de Stadsvilla.

Bereik met de auto

Vanaf de A12 neemt u de afslag Arnhem Noord. U volgt Arnhem en u komt vanzelf op de Apeldoornseweg. De ingang van het park is aan de Apeldoornseweg, meteen rechts na de Sonsbeek Kiosk (Voor ingeven van navigatiesysteem: Apeldoornseweg 75, Sonsbeek Kiosk).

Voor gasten van Stadsvilla Sonsbeek is gratis parkeergelegenheid voor ongeveer 15 auto’s op de parkeerplaats in het park ter hoogte van Apeldoornseweg 75. Ook is er parkeergelegenheid voor de Sonsbeek Kiosk langs het hek van het Sonsbeek park, en na 17.00 uur en in het weekend bij Stellicher Advocaten en Hekkelman Notarissen. U vindt deze aan de linkerkant van de Apeldoornseweg tegenover de Sonsbeek Kiosk.