Steun als bedrijf

Als bedrijf kunt u de Hersenstichting steunen met een zakelijke donatie, het organiseren van een actie met uw medewerkers of door ons te sponsoren. Uw steun geeft veel mensen uit onze maatschappij kans op een betere kwaliteit van leven: 1 op de 4 mensen heeft een hersenaandoening. Hersenaandoeningen zijn helaas hard op weg de grootste ziekte van Nederland te worden. Dit moet stoppen. Want een hersenaandoening zet je leven op z’n kop. En vroeg of laat raakt het ons allemaal.

Een hersenaandoening zet je leven op z'n kop. Met uw steun kan de Hersenstichting onder andere bijdragen aan minder stefte en minder ziektelast door hersenaandoeningen. In veel gevallen bestaat er echter nog geen behandeling die de aandoening kan vertragen of stoppen. Leren omgaan met de zichtbare en onzichtbare gevolgen is dan de enige optie. Daarom zet de Hersenstichting alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. We zetten niet in op één aandoening, maar investeren breed in baanbrekende oplossingen die hersenaandoeningen helpen voorkomen, afremmen, of genezen. Nu en in de toekomst. Om dit te bereiken laten we onderzoek doen, geven we voorlichting en zetten we ons in voor betere patiëntenzorg. De bijdrage van uw bedrijf wordt gebruikt om de oplossing dichterbij te brengen.

Financiële bijdrage

Wilt u de Hersenstichting eenmalig of structureel steunen met uw organisatie? Gebruik dan ons donatieformulier.

Wilt u het bedrag overmaken via uw bank? Een eenmalige zakelijke donatie kan gemakkelijk en direct worden overgemaakt op IBAN: NL18 INGB 0000 000 860 t.n.v. de Hersenstichting, o.v.v. Zakelijke gift.

Niet-financiële steun

Een samenwerking met de Hersenstichting bestaat voor onze partners steeds vaker uit iets anders dan alleen geld. Uw producten, diensten of kennis kunnen zeer waardevol zijn voor ons werk. Met uw hulp kunnen we onze impact vergroten.

Heeft u een idee waarmee u denkt dat u de Hersenstichting kunt steunen? Stuur dan een e-mail naar info@hersenstichting.nl. Voorbeelden van dit soort samenwerkingen zijn bijvoorbeeld het gratis beschikbaar stellen van advertentieruimte of het tegen inkoopprijs aanbieden van eigen producten.

Zelf een actie organiseren

Samen in actie komen is de nuttigste en leukste teambuilding die er is. Wilt u als bedrijf of met collega’s in actie komen voor de Hersenstichting? Doe dan bijvoorbeeld mee aan een sportief evenement, verkoop producten of ga een uitdaging aan waarvoor u zich laat sponsoren. U kunt deze actie starten op ons Sponsoractieplatform. Hier kunt u ook reeds bestaande acties en (sport)evenementen sponsoren.

Ook kunt u tijdens speciale gelegenheden een collectebus aanvragen. Dit kan via dit formulier.

Word partner van de Hersenstichting

Als bedrijf kunt u ook partner van de Hersenstichting worden. Partijen die de ons nu al een warm hart toedragen, zijn onder andere de Vriendenloterij, IKEA, Keesing Media Groep en Mojo Concerts.

Iets te vieren?

Heeft u binnen het bedrijf iets te vieren? Een jubileum, opening van een pand of jaarlijks terugkerend evenement? Vraag dan de collectebus aan en vraag donaties in plaats van cadeaus.

Schenken met belastingvoordeel

Voor bedrijven en organisaties is het mogelijk om, onder bepaalde omstandigheden, giften fiscaal in aftrek te brengen. Vanuit een BV kunt u zakelijk doneren. Voor een eenmanszaak, CV, VOF, etc. gelden de regels van particuliere giften.

Jaarlijkse giften boven de € 0 tot een maximum van 50% van de fiscale winst zijn voor de vennootschapsbelasting (VPB) aftrekbaar. Als u de keuze heeft, kan het voordeliger zijn om vanuit uw BV te geven.

Als uw bedrijf de bijdrage aan het goede doel in de vorm van ‘sponsoring’ doet, komen de kosten van die sponsoring regulier als zakelijke kosten voor aftrek in aanmerking. Er is dan sprake van een op geld waardeerbare tegenprestatie die voor de ondernemer een zakelijk karakter heeft, zoals bijvoorbeeld reclame, PR en/of naamsbekendheid. Meer informatie vindt u op de website van de Belastingdienst. U kunt zelf berekenen wat voordeliger is op Berekenhet.nl.

Persoonlijk contact

Meer weten over zakelijke giften? Neem contact op met onze Accountmanager Partnerships: Fedor Vriezen via 070 302 47 41 (ma – do, rechtstreeks) of via het contactformulier. Wij nemen dan binnen 2 werkdagen contact op.