Ommetje Algemeen

• Wat krijg ik extra bij de Ommetje bedrijven versie?

Je krijgt de app in de kleuren van jouw bedrijf, met het logo van jouw bedrijf, en afdelingen kunnen het tegen elkaar opnemen. Bovendien krijg je van ons een leuke toolkit om het intern ook te laten leven. Allemaal digitaal natuurlijk.

Ommetje bedrijfsleider

Ommetje Engelstalig & buitenland

Deelnemers Ommetje

Bijdrage Hersenstichting en termijn

• Hoe lang kan ik gebruik maken van Ommetje?

Je mag na je welkomstmail 6 maanden lang deelnemen. Na deze periode kun je verlengen tegen dezelfde kosten. Wij sturen je hiervoor een herinnering.

Let op: Gaan er meer mensen deelnemen binnen je bedrijf en kom je qua aantal deelnemers boven de staffel waar je nu inzit, dan gaan de kosten ook omhoog. In alle andere situaties blijven de kosten gelijk.

We blijven de app ontwikkelen, hou de updates in de gaten. Jij en je collega’s profiteren van alle nieuwe features. Dat is wel zo leuk!

• Hoe werkt het prijsmodel van Ommetje?

Kleine bedrijven, tot 100 medewerkers, betalen 500 euro. Middelgrote bedrijven van 101 tot 500 medewerkers betalen 1.000 euro. Bedrijven met meer dan 500 medewerkers en maximaal 2.000, betalen 2.500 euro. Heb je meer medewerkers in dienst, neem dan even contact met ons op via de mail.

• Waarom kost Ommetje bedrijven geld?

De Hersenstichting vraagt een bijdrage in de kosten voor het aanmaken van de app-omgeving in de eigen bedrijfskleuren. Dit geld komt ten goede aan hersenonderzoek.

Informatie over Ommetje

Ommetje Bedrijven Challenge

• Kan ik als particulier of zzp’er ook meedoen aan de Bedrijven Challenge?

Je kan alleen meedoen aan de Ommetje Bedrijven Challenge met een account voor Ommetje Bedrijven. Hiervoor kun je dus niet het e-mail account gebruiken waarmee je inlogt voor de particuliere versie. Gebruik het e-mail adres dat je ook gebruikt om in te loggen bij Ommetje Bedrijven. Dat gaat gewoon via dezelfde app als die voor particulieren: Ommetje lopen.

Als zzp’er kun je meelopen met een Ommetje Bedrijven account. Die kun je zelf aanmaken, maar het is slimmer en fijner wandelen als je dit samen met andere zzp’ers doet. Of bijvoorbeeld via het Ommetje Bedrijven account van je opdrachtgever.

• Kunnen deelnemers in hun eigen tijd en plaats wandelen?

Jazeker, deelnemers hoeven niet samen te lopen. Het mag wel, maar ze nemen aan Ommetje Bedrijven deel met hun eigen account. Alle XP-punten die zij scoren, tellen mee voor hun eigen score én voor de afdeling- en bedrijfsscore.

Let op: Als deelnemers al meedoen aan de particuliere versie van Ommetje, dan moeten zij voor de bedrijven versie een ander account opgeven.

• Tot wanneer kan ik inschrijven voor de Ommetje Bedrijven Challenge?

De Ommetje Bedrijven Challenge is van 1 t/m 31 maart 2021. Alleen bedrijven die al deelnemen aan Ommetje Bedrijven kunnen zich nog aanmelden t/m 7 maart a.s. De open aanmelding is gesloten per 28 februari.

Aanmelden kan direct via de Ommetje-app. Alleen de bedrijfsleider kan een bedrijf aanmelden in de app.

Start je na 1 maart? Alle punten die jouw bedrijf vanaf 1 maart 2021 heeft gelopen, nemen we mee in de puntentelling. Mooie binnenkomer op de ranglijst!

.

• Wat is de Ommetje Bedrijven Challenge?

De Ommetje Bedrijven Challenge is een wedstrijd ommetjes lopen voor bedrijven. Het evenement vindt plaats van 1 t/m 31 maart 2021. Op 8 april maken organisatoren Hersenstichting en Wandelnet de top-3 én winnaar bekend!

Het werkt zo: het bedrijf met gemiddeld de meeste Ommetje-punten in maart wint. We delen per bedrijf alle behaalde punten door het aantal deelnemers. Zo maken grote en kleine bedrijven evenveel kans. Op een speciale ranglijst zie je hoe jouw bedrijf het doet ten opzichte van andere deelnemers.

Je verdient XP-punten door ommetjes te maken. Je scoort extra punten door bijvoorbeeld voor 9 uur ’s ochtends te lopen, minimaal 750 meter af te leggen of door hersenweetjes van Erik Scherder te sparen. Ommetje zoals je gewend bent dus, maar dan met en tegen andere bedrijven.