Werkend Nederland, ga wandelen onder werktijd! Dat is het doel van de Wandel Tijdens Je Werkdag Challenge in samenwerking met Stichting Wandelnet. We dagen je uit om met jouw bedrijf te strijden tegen andere bedrijven. Wie wordt de Ommetje-kampioen van Nederland? Tijdens de challenge kan iedereen ook de Weeting-badge (walk your meeting) verdienen. Hiermee promoten we het wandelend overleggen en vergaderen.

De Wandel Tijdens je Werkdag Challenge 2022 is afgelopen!

Maar je kunt je nog steeds aanmelden voor Ommetje Bedrijven! Werk aan het teamgevoel met eigen wandelteams- en competities. Scoor punten, badges en medailles. Meer weten? Kijk hier.

Ga samen met je collega’s de strijd aan tegen andere bedrijven.

In het kort

✓ De Wandel Tijdens Je Werkdag Challenge start op 7 maart en loopt tot en met 7 april 2022, de Wandel tijdens je Werk-dag.
✓ Jouw bedrijf wandelt mee in een eigen bedrijfsspecifieke branche en strijdt hierin tegen concullega’s.
✓ Alle deelnemers krijgen extra wandelweetjes die gerelateerd zijn aan deze challenge.

Dit zijn de verschillende bedrijfsspecifieke branches waarin de strijd zal losbarsten:
-Dienstverlening
-Handel
-Overheid en non-profit
-Productie
-Zorg en welzijn

Hoe doe je mee?

1. Zorg dat jouw organisatie is aangemeld voor Ommetje Bedrijven!* Aanmelden kan hier!
2. Zorg dat de startdatum van Ommetje Bedrijven uiterlijk 01-03-2022 begint.
3. Je bedrijfsleider kan vanaf 23 februari aangeven tot welke branche jouw bedrijf behoort. Zo word je onderdeel van de WTJW-challenge.
4. Nodig al je collega’s uit om mee te doen in het bedrijventeam.
5. Maak tussen 7 maart en 7 april zoveel mogelijk wandelingen en deel jullie ervaring op social media via #wandeltijdensjewerk. Daarnaast draag je met jullie wandelingen bij aan het goede doel van de Hersenstichting!

*Heb je al een bedrijfslicentie voor de Ommetje-app? Check dan of jouw licentie t/m maart loopt.

Verdien unieke badges!

Hoe ontvang je deze badges?

Badge 1: de Weeting-badge
Wanneer je tien keer een “weeting” (Walk Your Meeting) onderneemt binnen 10 dagen, verdien je de Weeting-badge van 10XP. Voorwaarde is dat je wandelt op een werkdag en tussen 8:00 -18:00 uur.

Badge 2: de Wandel tijdens je Werkdag-badge
Wanneer je wandelt op 7 april ontvang je de speciale Wandel tijdens je werkdag-badge en 5XP.

De Wandel Tijdens je Werkdag Challenge

✓ Word Ommetje-kampioen van Nederland en de opvolger van de winnaar van 2021: -MyWindFall!
✓ Strijd samen met je collega’s tegen andere bedrijven en organisaties.
✓ Stimuleer je medewerkers om te wandelen tijdens het werk. Zij ontvangen hiervoor unieke badges en extra punten.
✓ De winnaars worden in het zonnetje gezet.
✓ De hoofdprijs: een lezing van Erik Scherder!

Veelgestelde vragen over de WTJW-challenge

Je maakt kans op de Weeting badge en de Wandel Tijdens Je Werk badge. Bij de laatste badge ontvang je ook 5 XP punten.

Om de Weeting badge te verdienen, houd je in totaal 10 keer een Weeting verspreid over 10 dagen. Je kunt meerdere Weetings per dag lopen, maar daarvan telt er eentje mee voor je badge. Start je wandeling met Ommetje op een werkdag (maandag t/m vrijdag) en tussen 8:00 en 18:00 uur. Geef vooraf aan dat je samen wandelt door op de twee poppetjes te tikken. De voortgang van je aantal Weetings is te zien via een loading bar in het Wandelnet-vak of onder Ommetje Start.

Als je een ommetje maakt op 7 april, ontvang je de speciale Wandel Tijdens Je Werkdag badge en 5XP.

Vervelend dat je jouw badge nog niet hebt. Dit kan even duren. Heb je de badge na 8 april nog niet ontvangen? Mail dan naar info@ommetje.nu. We helpen je daar graag verder!

Ja, dat zie je in de ranglijst. Hier vind je de best scorende bedrijven uit jouw sector en in Nederland zelf. De score is gebaseerd op het gemiddelde aantal XP punten per team en wordt dagelijks geüpdatet.

Nee, dit kan helaas niet. Wel kun je de naam van je bedrijf aanpassen in de accountinstellingen van Ommetje.

De Wandel Tijdens Je Werkdag Challenge is een samenwerking tussen de  Hersenstichting en Wandelnet. Het doel van deze campagne is om werknemers en werkgevers bewuster te maken van de voordelen en het belang van bewegen tijdens een werkdag. Met beweging houd je namelijk niet alleen je lichaam fit, maar ook je hersenen.

Bedrijfsleiders kunnen hun bedrijf vanaf 22 februari aanmelden om mee te doen. De challenge zelf loopt van 7 maart t/m 7 april.

Wandelen onder werktijd! Maak zoveel mogelijk ommetjes tijdens werkuren en houd Weetings (Walk your meetings) met je collega’s. Op 7 april is het Wandel Tijdens Je Werk-dag en kun je zelf ook een wandelactiviteit organiseren.

Om mee te doen met de Wandel Tijdens Je Werkdag Challenge heeft je bedrijf een licentie nodig voor Ommetje Bedrijven. Zorg dat de licentie geldig is tijdens de challenge. Als je de Ommetje-bedrijfsleider bent, zie je vanaf 22 februari de challenge verschijnen in de Ommetje-app, waar je jouw bedrijf aan kunt melden. Ben je medewerker, dan kun je jouw bedrijfsleider vragen om jullie aan te melden voor de challenge.

Vanaf 22 februari zie je de challenge staan op het beginscherm van de Ommetje-app. Tik hierop en geef aan in welke branche jullie werken. Nu ben je aangemeld!

De uiterste aanmelddatum hiervoor is 1 maart. Na 12:00 uur is het helaas niet meer mogelijk om deel te nemen aan de Wandel Tijdens Je Werkdag Challenge (maar kun je natuurlijk wel zelf wandelen tijdens je werkdag).

Voor Ommetje Bedrijven-gebruikers is meedoen aan de Wandel Tijdens Je Werkdag Challenge gratis. Maak je nog geen gebruik van Ommetje Bedrijven, dan kun je je aanmelden via hersenstichting.nl/ommetjebedrijven tot 1 maart om 12:00 uur.

Vragen over Ommetje?

Wij helpen je graag. Ga naar Ommetje Support voor een snel antwoord op al je vragen over Ommetje.