Hersenbokaal 2015

De Hersenbokaal richt zich op alle projecten die mensen met een hersenaandoening kunnen helpen in hun dagelijks leven. Degene die de Hersenbokaal wint, krijgt een bijdrage van € 35.000 om het project tot uitvoering te brengen.

De Hersenstichting richt zich met haar nieuwe beleidsplan Heel de Hersenen onder andere op kinderen en jongeren. Daarom hebben we ervoor gekozen om de Hersenbokaal 2015 ook op deze doelgroep te richten. Ook hebben we in 2015 een specifiek thema gekozen, om de kwaliteit van de projecten nog verder te kunnen verbeteren.

Hersenbokaal 2015: winnaar is bekend!

De doelgroep voor 2015 is: kinderen en jongeren tot 25 jaar met een hersenaandoening en hun omgeving.

Het thema voor 2015 is: goede informatievoorziening en voorlichting over een (of meerdere) hersenaandoening(en).

Drie mooie projecten werden genomineerd en uiteindelijk heeft het project Speels Brein de Hersenbokaal 2015 gewonnen!

Lees meer op deze pagina over het winnende project en de andere genomineerden!

De trotse winnaars: Marleen van der Wees (l) en Claire, de moeder uit het filmpje over dit project.

Wie bepaalt de winnaar?

Naast de jury mocht ook het publiek mee stemmen. Op de website waren (en zijn nog steeds) filmimpressies te zien van de genomineerde projecten. In de maand september kon het publiek zijn stem uitbrengen op zijn favoriete project.

De winnaar werd uiteindelijk bepaald door een combinatie van het jury-oordeel en de stem van het publiek.