Zorg
Hersenletsel en zorg

Hersenletsel en zorg

De Hersenstichting heeft als één van de ambities het verbeteren van patiëntenzorg. Om dit te bereiken doet zij onderzoek, voert zij vernieuwende projecten uit en brengt zij professionals bij elkaar om hen te verbinden, kennis te delen en te borgen.

Ontwikkeling Zorgstandaard Traumatisch Hersenletsel

De Hersenstichting heeft in 2011 onderzoeksbureau Conclusion opdracht gegeven om te onderzoeken hoe de zorg voor mensen met hersenletsel kan verbeteren. Aanleiding was dat patiënten vaak niet weten waar ze terecht kunnen met hun zorgvraag. Tevens ontbreekt de afstemming en samenhang in de zorg vaak. Patiënten ervaren de zorg als een doolhof. Hun zoektocht naar de gewenste zorg en de verbeterkansen zijn in dit rapport in kaart gebracht.

Naar aanleiding van het rapport 'Navigeren naar herstel' heeft de Hersenstichting het initiatief genomen tot het ontwikkelen van onder meer een Zorgstandaard Traumatisch Hersenletsel voor volwassenen en een Zorgstandaard Traumatisch Hersenletsel voor kinderen en jongeren.