Leven met een hersenaandoening - Hersenstichting
Zorg
Leven met een hersenaandoening

Leven met een hersenaandoening

1 op de 4 mensen heeft een hersenaandoening. Zowel lichamelijke problemen als problemen met het denken zijn het gevolg en kunnen een enorme impact hebben op het dagelijks functioneren. Het zet levens op z’n kop.

De juiste zorg en ondersteuning op het juiste moment is essentieel voor de kwaliteit van leven. Helaas ervaren nog veel mensen de zorg als een doolhof. Ze weten niet precies waar ze terecht kunnen.

Patiëntenzorg verbeteren

Eén van de ambities van de Hersenstichting is daarom ook het verbeteren van patiëntenzorg voor mensen met een hersenaandoening. Wij willen een bijdrage leveren aan goede organisatie van de zorg, de juiste voorlichting en belangenbehartiging van hersenpatiënten.

Lopende projecten

Om onze ambities waar te maken stimuleren en ondersteunen wij verschillende projecten. Bijvoorbeeld Werken met Hersenletsel, de Zorgstandaard Traumatisch Hersenletsel en Meet me @ the Gym. Wilt u meer weten over de lopende projecten? Klik op één van de items in het menu aan de linkerzijde van deze pagina.