Geef om je hersenen

Het verhaal van Anouk

Anouk kreeg twintig jaar geleden een hersenbloeding en is dagelijks de weg kwijt.

Lees haar verhaal

Vaak chaos in het hoofd van Robin

Robin viel op achtjarige leeftijd van haar paard en liep ernstig hersenletsel op. Bij haar is het vaak chaos in haar hoofd.

Lees nu haar verhaal

Evan moest alles opnieuw leren

Evan liep zwaar hersenletsel op door een auto-ongeluk. Hij moest alles opnieuw leren.

Bekijk het verhaal van Evan

Geef om je hersenen!

Fenna kreeg op haar vierde een beroerte. Zij wil weer hetzelfde kunnen als alle andere kinderen. Geef om je hersenen, steun kinderen zoals Fenna.

Steun de Hersenstichting

Geef om je hersenen

Vrijwel iedereen krijgt ooit te maken met een hersenaandoening. Dit heeft ontzettend veel impact op de patiënt en zijn of haar omgeving. Omdat veel problemen na hersenschade schuilgaan achter een heel gewoon uiterlijk, zijn ze voor de buitenwereld - in eerste instantie - vaak onzichtbaar. Dat kan tot veel onbegrip leiden. Met deze reden vertellen Anouk, Fenna, Evan en Robin hun persoonlijke verhaal. Onze ambassadeur Jan Mulder ondersteunt hen daarbij.

Meer begrip, sneller herstel en volledige genezing; dat is waar de Hersenstichting voor gaat! Met uw gift kunnen we beter begrijpen hoe de hersenen werken. Alleen dan kunnen we hersenen gezond houden, hersenaandoeningen genezen en patiëntenzorg verbeteren. Om dit te bereiken laten we onderzoek doen, geven we voorlichting en voeren we vernieuwende projecten uit. Helpt u mee?

Aandacht voor dementie in ‘Tijd voor Max'

In de week van 26 oktober 2016 vraagt de Hersenstichting, in het tv-programma ‘Tijd voor Max' van Omroep Max (NPO1), aandacht voor dementie en de noodzaak van hersenonderzoek. De exactie datu van de uitzending wordt nog bekendgemaakt. We willen hiermee het verschil maken voor al die mensen die te maken krijgen met dementie. Het wordt een uitzending vol indrukwekkende verhalen en wetenschappelijke achtergronden omtrent dementie. Geef om de hersenen; niet alleen om die van uzelf, maar ook om die van hersenpatiënten. Door uw donatie maakt u hersenonderzoek en hulp aan hersenpatiënten mogelijk.

Op woensdag 25 mei j.l. werd in de live tv-uitzending Geef om je Hersenen aandacht besteed aan de noodzaak van hersenonderzoek. Heeft u de uitzending gemist? Kijk hem dan hier terug.

Doneer nu

Geef om je hersenen. Steun de Hersenstichting en word donateur.

Het verhaal van Robin

Robin viel op achtjarige leeftijd van haar paard en liep hersenletsel op. Bij haar is het vaak chaos in haar hoofd.

Het verhaal van Evan

Evan liep zwaar hersenletsel op door een auto-ongeluk. Hij moest alles opnieuw leren.

Het verhaal van Fenna

Fenna werd op vierjarige leeftijd getroffen door een beroerte. Zij kan sindsdien haar rechterarm niet meer bewegen.

Het verhaal van Anouk

Anouk heeft twintig jaar geleden een hersenbloeding gehad door een vergroeiing in de bloedvaten. Ze is dagelijks de weg kwijt.