Geef om je hersenen

Het verhaal van Anouk

Anouk kreeg twintig jaar geleden een hersenbloeding en is dagelijks de weg kwijt.

Lees haar verhaal

Vaak chaos in het hoofd van Robin

Robin viel op achtjarige leeftijd van haar paard en liep ernstig hersenletsel op. Bij haar is het vaak chaos in haar hoofd.

Lees nu haar verhaal

Evan moest alles opnieuw leren

Evan liep zwaar hersenletsel op door een auto-ongeluk. Hij moest alles opnieuw leren.

Bekijk het verhaal van Evan

Geef om je hersenen!

Fenna kreeg op haar vierde een beroerte. Zij wil weer hetzelfde kunnen als alle andere kinderen. Geef om je hersenen, steun kinderen zoals Fenna.

Steun de Hersenstichting

Geef om je hersenen

Vrijwel iedereen krijgt ooit te maken met een hersenaandoening. Dit heeft ontzettend veel impact op de patiënt en zijn of haar omgeving. Omdat veel problemen na hersenschade schuilgaan achter een heel gewoon uiterlijk, zijn ze voor de buitenwereld - in eerste instantie - vaak onzichtbaar. Dat kan tot veel onbegrip leiden. Met deze reden vertellen Anouk, Fenna, Evan en Robin hun persoonlijke verhaal. Onze ambassadeur Jan Mulder ondersteunt hen daarbij.

Met uw gift kunnen we hersenaandoeningen bestrijden, zorg voor patiënten verbeteren en hersenen gezond houden. Om dit te bereiken laten we onderzoek doen, geven we voorlichting en voeren we vernieuwende projecten uit. Helpt u mee?

Geef je op als collectant

Van 30 januari t/m 4 februari 2017 vindt de collecteweek van de Hersenstichting plaats! Ruim 18.000 collectanten gaan langs de deuren, en staan op pleinen en voor winkels, om geld in te zamelen voor al die mensen die te maken hebben met hersenziekten en hersenaandoeningen. Geef om je hersenen en geef je op als collectant voor de Hersenstichting.

U kunt zich opgeven via het aanmeldformulier

Geef om je hersenen, steun de Hersenstichting

Met uw bijdrage kunnen we beter begrijpen hoe de hersenen werken. Alleen dan kunnen we de hersenen gezond houden, hersenaandoeningen genezen en de patiëntenzorg verbeteren.

Helpt u mee? Daar hebben mensen met een hersenaandoening baat bij - nu en in de toekomst.

Doneer nu

Geef om je hersenen. Steun de Hersenstichting en word donateur.

Het verhaal van Robin

Robin viel op achtjarige leeftijd van haar paard en liep hersenletsel op. Bij haar is het vaak chaos in haar hoofd.

Het verhaal van Evan

Evan liep zwaar hersenletsel op door een auto-ongeluk. Hij moest alles opnieuw leren.

Het verhaal van Fenna

Fenna werd op vierjarige leeftijd getroffen door een beroerte. Zij kan sindsdien haar rechterarm niet meer bewegen.

Het verhaal van Anouk

Anouk heeft twintig jaar geleden een hersenbloeding gehad door een vergroeiing in de bloedvaten. Ze is dagelijks de weg kwijt.