Schrijf je in voor de HersenCoach

De HersenCoach is een online training van zes weken, waarin je elke week een e-mail ontvangt. Daarin geven onze hersenexperts wetenschappelijk onderbouwde tips, opdrachten en uitleg. In zes weken leer jij op een leuke manier hoe je je hersenen fit kunt houden! Doe jij ook mee?

Lees in het privacy statement hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens. Als je een telefoonnummer hebt ingevuld, kan de Hersenstichting contact met je opnemen om meer te vertellen over de onderzoeken die wij kunnen doen dankzij giften en hoe jouw steun hieraan kan bijdragen.

Hoe houd ik mijn hersenen gezond?

Je kunt zelf veel doen om je hersenen in conditie te houden. Gezonde voeding, voldoende slaap en regelmatig bewegen kunnen helpen om je hersenen zo gezond mogelijk te houden en het risico op hersenaandoeningen te verkleinen. Ook is het belangrijk om je hersenen uit te blijven dagen. Wil jij actief werken aan de gezondheid van je hersenen? Meld je dan aan voor de HersenCoach. Een online training van 7 weken, waarin je met wetenschappelijk onderbouwde tips van experts en concrete opdrachten aan de slag kunt om jouw hersengezondheid te verbeteren. Vul bovenstaand formulier in en doe mee!

Jouw HersenCoach

• Zeven weken online training met opdrachten, tips en uitleg
  • Coaching door hersenexperts; onder andere prof. Erik Scherder
  • Onderwerpen: slaap, voeding, ontspanning, bewegen en uitdaging
  • Leeftijd maakt niet uit, het is nooit te laat om je hersenen fitter te maken!
  • Gratis en voor iedereen toegankelijk
  • We werken samen aan gezonde hersenen
  • Zeven weken online training met opdrachten, tips en uitleg
  • Coaching door hersenexperts; onder andere prof. Erik Scherder
  • Onderwerpen: slaap, voeding, ontspanning, bewegen en uitdaging
  • Leeftijd maakt niet uit, het is nooit te laat om je hersenen fitter te maken!
  • Gratis en voor iedereen toegankelijk
  • We werken samen aan gezonde hersenen

Veelgestelde vragen

HersenCoach

• 01. Wat is de Hersencoach?

De HersenCoach is een online trainingsprogramma over hersengezondheid. Per mail krijgt u 6 weken lang informatie, tips van experts en leuke oefeningen om zelf aan de slag te gaan om te werken aan gezondere hersenen.

• 02. Voor wie is de HersenCoach?

De HersenCoach is voor iedereen die wil werken aan gezondere hersenen en gezondheid in het algemeen.

• 03. Waarom biedt de Hersenstichting de HersenCoach aan?

De Hersenstichting zet alles op alles voor gezonde hersenen, om zoveel mogelijk levens te redden en herstellen. Werken aan hersengezondheid is hier een onderdeel van. Een gezonde leefstijl draagt bij aan zo gezond mogelijke hersenen. De HersenCoach ondersteunt hierin.

• 04. Ik heb een hersenaandoening, kan ik wel mee doen met de HersenCoach?

Ook als je een hersenaandoening hebt, is het goed om te werken aan je hersengezondheid. Gezond eten, voldoende bewegen en goed slapen kunnen verergering voorkomen en in sommige gevallen klachten verminderen. De HersenCoach dient echter niet ter vervanging van het behandelplan van jouw arts.

We proberen zo veel mogelijk rekening te houden met verschillende hersenaandoeningen tijdens het programma. Wanneer je twijfelt over of een activiteit past binnen jouw behandelplan, adviseren we je altijd contact op te nemen met jouw arts.

• 05. Hoe kan ik mij aanmelden voor de HersenCoach?

Aanmelden voor de HersenCoach kan door het formulier op www.hersenstichting.nl/hersencoach in te vullen. Je ontvangt dan binnen 15 minuten een bevestiging in je mail. Vanaf dat moment ontvang je 6 weken lang elke week een nieuwe mail.

• 07. Ik heb alleen een vast telefoonnummer (geen 06) en kan me daarom niet aanmelden

Het veld “telefoonnummer” is geen verplicht veld. Deze kun je leeglaten als je geen 06- nummer hebt of als je jouw telefoonnummer niet wilt achterlaten.

• 08. Ik heb mij aangemeld maar geen mail ontvangen

Het kan tot 15 minuten duren voordat je een e-mail van ons ontvangt na inschrijving. Het is mogelijk dat de mail in de SPAM, ongewenste of reclame mailbox terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn, raden we je aan je nogmaals aan te melden. Wellicht heeft u typefout gemaakt of is er iets anders niet goed gegaan? Ontvang je dan nog steeds geen mail dan horen we het graag.

• 09. Wanneer ontvang ik een mail?

Binnen 15 minuten na aanmelding ontvang je de eerste mail. Vanaf dat moment ontvangt je 6 weken lang elke week een mail over een nieuw onderwerp van de HersenCoach.

• 10. Ik heb deze week geen mail ontvangen

Heb je wel de eerste bevestiging van aanmelding ontvangen, maar daarna niks meer? Controleer dan eerst even je SPAM, ongewenste of reclame inbox.

Is de mail nergens te vinden maar had je hem wel vandaag verwacht, dan zouden we je willen vragen om nog even geduld te hebben. Er zijn enorm veel aanmeldingen binnen gekomen voor de HersenCoach wat betekent dat het systeem iedere dag veel mails verstuurt. Daarom kan het zijn dat die van jou nog in de wachtrij staat. Als je morgen nog niets hebt ontvangen, laat het dan graag even weten. Dan gaan we achterhalen wat er mis gaat. Als je ook de eerste bevestiging niet hebt ontvangen verzoeken wij je om je eerst nogmaals aan te melden.

• 11. Hoe kan ik mij uitschrijven voor de HersenCoach?

Onderaan elke mail vindt u een link voor uitschrijving. Door op deze knop te drukken schrijft u zich uit.

• 12. De quiz doet het bij mij niet

Dat kan te maken hebben met de browser waarmee je de pagina bekijkt. Wellicht dat je een verouderde (versie van de) browser gebruikt voor de quiz. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er een update klaar staat voor je browser. Update je browser dan eerst naar de nieuwe versie en probeer daarna nog eens naar de pagina te gaan.

Wanneer je nog een andere browser op je apparaat beschikbaar hebt raden we je aan de pagina daar in te openen om te kijken of de quiz dan wel werkt. Een browser waarin de quiz in de meeste gevallen goed werkt is Google Chrome.

• 13. De hersenkrakers doen het bij mij niet

Dat kan te maken hebben met de browser waarmee je de pagina bekijkt. Wellicht dat je een verouderde (versie van de) browser gebruikt voor de hersenkrakers. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er een update klaar staat voor je browser. Update je browser dan eerst naar de nieuwe versie en probeer daarna nog eens naar de pagina te gaan.

Wanneer je nog een andere browser op je apparaat beschikbaar hebt raden we je aan de pagina daar in te openen om te kijken of de hersenkrakers dan wel werken. Een browser waarin de hersenkrakers in de meeste gevallen goed werken is Google Chrome.

• 14. Heb je een vraag over hersenen, hersenaandoeningen of wetenschappelijk onderzoek?

Neem dan contact op met onze Infolijn via infolijn@hersenstichting.nl of 070-209 22 22 (op werkdagen tussen 9:00 en 14:00)

• 15. Heb je een vraag over de Ommetje app?

Kijk dan hier: https://www.hersenstichting.nl/ommetje/veelgestelde-vragen-ommetje/. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op via info@ommetje.nu.