Ommetje voor Bedrijven is voor alle organisaties relevant

Bewegen is belangrijk. Niet alleen in de ochtend- en avonduren, maar ook gedurende de dag. Om dat extra te stimuleren heeft de Hersenstichting nu ook Ommetje voor bedrijven ontwikkeld. Of je nou een groot bedrijf bent of een klein bedrijf, voor iedereen is Ommetje Bedrijven een uitdaging. Meer bewegen gedurende de werkdag is namelijk voor iedereen relevant. Dat is niet alleen goed voor je creativiteit en productiviteit, het vermindert ook stress, zorgt voor een betere concentratie en is beter voor je geheugen. Het is essentieel om je hersenen gezond te houden!

erik scherder ommetje app

Ziekteverzuim, werkstress en het verhogen van de vitaliteit van werknemers zijn voor elke organisatie belangrijk. Dagelijks een Ommetje maken helpt daarbij! Van de mensen die voor het gebruik van Ommetje de beweegnorm (150 minuten matig intensieve inspanning per week) niet haalden, haalde iets meer dan 50% dat na gebruik van Ommetje wel. En dat draagt bij aan een betere vitaliteit en hersengezondheid, waardoor de kans op stress en ziekteverzuim van je werknemers verlaagt. Doe jij ook mee? Al meer dan 200.000 Ommetje-gebruikers gingen je voor!

Voordelen Ommetje voor Bedrijven

Ommetje is een app van de Hersenstichting, te vinden onder de naam Ommetje Lopen in de app store. Er zijn inmiddels meer dan 150.000 particuliere gebruikers. Je spaart medailles en hersenweetjes door dagelijks een ommetje te lopen. Wat kun je extra in Ommetje voor Bedrijven?

• De naam en het logo van jouw bedrijf staat vermeld in de app.
  • De (2 gekozen) kleuren van jouw bedrijf komen terug in de omgeving van de app.
  • Teams/afdelingen (maximaal 8) kunnen het tegen elkaar opnemen.
  • Er kunnen maximaal 500 personen in een team deelnemen. Maar 3 tegen 3 kan ook heel leuk zijn!
  • Je ontvangt een effectieve (digitale) toolkit (inclusief enthousiasmerende video’s van hoogleraar neuropsychologie Erik Scherder). Zodat het niet alleen leuk is, maar intern ook bijna helemaal geen werk kost!
  • Daarnaast stimuleer je de hersengezondheid van je medewerkers. En dat is natuurlijk het belangrijkste!

Bedrijfsleider

We vragen bij de invulvelden hieronder om de gegevens van de “Bedrijfsleider”. Dat is meestal de interne ambassadeur die de actie intern gaat trekken, en die als enige ook inzicht heeft in hoe de verschillende afdelingen presteren. De bedrijfsleider kan natuurlijk geen individuele informatie inzien, behalve van de mensen die bij de bedrijfsleider in zijn/haar team zitten. Ook daarvoor ziet de bedrijfsleider alleen hetzelfde als wat andere deelnemers ook zien (wie er in je team zitten, hoeveel punten zij hebben etc). Denk er dus goed over na wie de interne bedrijfsleider gaat zijn.

Bijdrage voor hersenonderzoek

Je betaalt als bedrijf een bijdrage van €500 wat wij gebruiken voor hersenonderzoek. Uiteraard ontvang je van ons een factuur voor de administratie. De Hersenstichting heeft een ANBI status dus die bedrijfsgift is onder voorwaarden ook aftrekbaar. Check hiervoor de site van de Belastingdienst.

Direct starten?

Vul dan onderstaand formulier in. Je krijgt dan van ons meteen een bevestigingsemail. Vervolgens gaan wij aan de slag. Binnen 3-5 dagen kun je dan starten, als wij het logo en de juiste kleuren hebben ontvangen.

Heb je een vraag over de Ommetje-app? Kijk dan even hier bij de veelgestelde vragen over Ommetje.

Andere vragen, tips, of suggesties? Stuur ze naar ommetje@hersenstichting.nl!