Het Fitte Brein

De Hersenstichting, Alzheimer Nederland en de Edwin van der Sar Foundation organiseerden samen zaterdag 16 februari Het Fitte Brein. Professor Dick Swaab, professor Erik Scherder en voormalig Olympisch kampioen Ard Schenk belichtten in de Stadsschouwburg in Groningen het belang van lichaamsbeweging voor fitte en gezonde hersenen.

Theatervoorstelling

Het is nog niet bekend wanneer de volgende theatereditie van Het Fitte Brein plaatsvindt. Houd onze website en Facebookpagina in de gaten voor meer informatie.

Webinars

Om nog meer mensen te kunnen informeren en inspireren met Het Fitte Brein organiseren we webinars. Dit zijn interactieve lezingen die plaatsvinden via het internet. De eerste twee webinars gingen over de thema's 'Stress' en 'Slaap' in relatie tot het brein. U kunt de laatste webinars terugkijken op de website www.hetfittebrein.nl

Op 12 maart vindt het volgende webinar plaats, met als thema 'Puberbrein'. Onze hoofdspreker is Jiska Peper, Universitair Docent aan de Universiteit Leiden en gepromoveerd op onderzoek naar impulscontrole, hersenontwikkeling en puberteitshormonen. Het webinar start om 20:00 uur en duurt ongeveer 45 minuten. Aanmelden voor het webinar is gratis, maar wel verplicht. U kunt zich aanmelden via de website van Het Fitte Brein: http://www.hetfittebrein.nl/puberbrein/

Foto's: Het Fitte Brein

Aanmelden nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

Aanmelden Stel uw vraag online