Het Fitte Brein

Het Fitte Brein bestaat uit een theaterlezing en webinars. De theaterlezing wordt verzorgd door professor Dick Swaab, professor Erik Scherder en voormalig Olympisch kampioen Ard Schenk.

Theaterlezing

Tijdens de theaterlezing van Het Fitte Brein belichten de drie sprekers, elk vanuit hun eigen perspectief, het belang van lichaamsbeweging voor fitte en gezonde hersenen. De Hersenstichting is samen met Alzheimer Nederland en de Edwin van der Sar Foundation partner van Het Fitte Brein.

De middag duurt doorgaans van 12.00 uur tot 16.30 uur. Voor en na de lezingen kunt u een informatiemarkt bezoeken met standjes van de aanwezige (lokale) sponsors en vaste partners. Na afloop van de lezingen is het mogelijk de sprekers te ontmoeten en hun boeken te kopen en te laten signeren.

Volgende editie

Zaterdag 23 november 2019 vindt een nieuwe editie van Het Fitte Brein plaats in het RAI Theater in Amsterdam. Donateurs van de Hersenstichting blijven op de hoogte van ticketverkoop via de nieuwsbrief. Wilt u ook als een van de eersten op de hoogte zijn van het laatste nieuws rondom Het Fitte Brein? Meld u dan nu aan.

Meer informatie over het evenement kunt u tevens vinden op www.hetfittebrein.nl

Koop hier uw tickets voor het evenement op 23 november

Sprekers

• Dick Swaab: Professor Dick Swaab is met name bekend om zijn spraakmakende boek Wij zijn ons brein. In 1979 werd Swaab hoogleraar neurobiologie aan de Universiteit van Amsterdam. De hoogleraar is met pensioen, maar nog zeer actief. Onder meer als onderzoeker, spreker en dagvoorzitter.
  • Erik Scherder: Professor Erik Scherder is als hoogleraar Klinische Neuropsychologie verbonden aan de Vrije Universiteit. Zijn talent werd herkend door de Universiteit van Nederland en door De Wereld Draait Door, waar hij een regelmatig en graag geziene gast is. Als geen ander maakt Erik Scherder de wetenschap toegankelijk.
  • Ard Schenk: Ard Schenk is een Nederlands voormalig langebaanschaatser. De 75-jarige schaatsheld heeft de lichamelijke opvoeding van de mens tot zijn boodschap gemaakt. "Hoe oud we worden weet niemand. Maar hoe we oud worden, dat is wel te beïnvloeden."

Webinars

Om nog meer mensen te kunnen informeren en inspireren met Het Fitte Brein organiseren we webinars. Dit zijn interactieve lezingen die plaatsvinden via het internet. De vorige webinars gingen over de thema's 'Stress', 'Slaap', 'Het puberbrein' en 'Mindfulness'. U kunt deze webinars terugkijken op de website www.hetfittebrein.nl.

Aanmelden nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws.

Aanmelden Stel uw vraag online